Gebruikersavatar
Alfagek
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2070
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 19:08
Locatie: Haaksbergen
Contacteer: Website

164 'zwaar in de kont'

zo mei 11, 2008 08:53

Ik ben zeer tevreden met het rijgedrag en het comfort van de 164, maar 1 ding begint soms wel te vervelen. Door de enorme gastank die op de achteras rust, is de 164 behoorlijk zwaar in de kont en krijg ie elke keer echt een klap als je van een drempel rijdt. Iemand een idee hoe ik dit kan oplossen? Kan dit met andere dempers? Of andere (stuggere) veren?

Groetjes,
Alfagek
Bas
Nu:
33 1.7 16v
Toen:
6x 164 (TS, V6, V6, TS, TS LPG, TS LPG)
7x 33 (1.5 IE, 1.7 IE, 1.4 Imola, 1.7 IE SW, 1.5 IE, SW 16v, 1.3)
1x 75 (1.8 IE)
3x 146 (1.6 TS G3, 1.8 TS G3, 1.9 JTD)
1x 155 1.8 TS 16v G3
1x 145 2.0 TD
1x 90 2.0 carbs

Gebruikersavatar
ravado
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3900
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 07:04
Locatie: home is where you dig it

RE: 164 'zwaar in de kont'

zo mei 11, 2008 08:54

hulpveren...
Gtv-6 3.0V6 heel langzaam in opbouw...met de nadruk op heel langzaam

Gebruikersavatar
Alfagek
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2070
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 19:08
Locatie: Haaksbergen
Contacteer: Website

Re: RE: 164 'zwaar in de kont'

zo mei 11, 2008 10:53

hulpveren...
Maar komt ie dan wer juist niet met de kont omhoog? Of hoeft dat niet per sé? Want dat wil ik natuurlijk ook weer niet... :roll:
Nu:
33 1.7 16v
Toen:
6x 164 (TS, V6, V6, TS, TS LPG, TS LPG)
7x 33 (1.5 IE, 1.7 IE, 1.4 Imola, 1.7 IE SW, 1.5 IE, SW 16v, 1.3)
1x 75 (1.8 IE)
3x 146 (1.6 TS G3, 1.8 TS G3, 1.9 JTD)
1x 155 1.8 TS 16v G3
1x 145 2.0 TD
1x 90 2.0 carbs

Gebruikersavatar
frankalfa
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 8070
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 20:34
Locatie: Koewacht (of all places!)

RE: 164 'zwaar in de kont'

zo mei 11, 2008 12:28

Gas eruit...... :lol:

Grtz,fRank
Poetsen is voor mensen met patina-angst...

Gebruikersavatar
vV
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 5638
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:27
Locatie: Overasselt

RE: 164 'zwaar in de kont'

zo mei 11, 2008 15:42

kan zijn dat de kont iets omhoog komt, aan de andere kant ligt ie nu waarschijnlijk te laag... Zelfs met volle belading met autoambulance en vracht heeft de onze dit probleem niet. Dus naast het extra gewicht van de gastank zijn de veren misschien ook wat aan de slappe kant geworden. Hulpveren in ieder geval wat mij betreft (heb ze net ook onder de 166 laten zetten om hetzelfde probleem, wat bij de 166 heeeel erg al zonder gastank is op te vangen, met succes. komen van MAD)
gehad o.a.: GT junior 1600, Alfetta GTV 2000, ALfa Sei 2,5i, Maserati 425, spider 1979, spider 1980,Thema 8.32, GTV2000, Alfetta GTV racer,159 2.4 SW Ti Q4 Bianco. Nu Jeep Grand Cherokee 3.0D, GT junior racer met TS, GTam in opbouw.

Gebruikersavatar
Alfagek
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2070
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 19:08
Locatie: Haaksbergen
Contacteer: Website

Re: RE: 164 'zwaar in de kont'

zo mei 11, 2008 20:17

Gas eruit...... :lol:

Grtz,fRank
Geen optie!

kan zijn dat de kont iets omhoog komt, aan de andere kant ligt ie nu waarschijnlijk te laag... Zelfs met volle belading met autoambulance en vracht heeft de onze dit probleem niet. Dus naast het extra gewicht van de gastank zijn de veren misschien ook wat aan de slappe kant geworden. Hulpveren in ieder geval wat mij betreft (heb ze net ook onder de 166 laten zetten om hetzelfde probleem, wat bij de 166 heeeel erg al zonder gastank is op te vangen, met succes. komen van MAD)
Ik had het ook al eerder gehad met de eerste TS en met 1 van de V6-en. Auto staat achter precies goed, voor iets te hoog... :wink:

Groetjes,
Alfagek
Bas
Nu:
33 1.7 16v
Toen:
6x 164 (TS, V6, V6, TS, TS LPG, TS LPG)
7x 33 (1.5 IE, 1.7 IE, 1.4 Imola, 1.7 IE SW, 1.5 IE, SW 16v, 1.3)
1x 75 (1.8 IE)
3x 146 (1.6 TS G3, 1.8 TS G3, 1.9 JTD)
1x 155 1.8 TS 16v G3
1x 145 2.0 TD
1x 90 2.0 carbs

Gebruikersavatar
vV
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 5638
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:27
Locatie: Overasselt

RE: 164 'zwaar in de kont'

ma mei 12, 2008 11:10

Auto staat achter precies goed, voor iets te hoog...
...oftewel, hij is achter ingezakt.... :roll:
gehad o.a.: GT junior 1600, Alfetta GTV 2000, ALfa Sei 2,5i, Maserati 425, spider 1979, spider 1980,Thema 8.32, GTV2000, Alfetta GTV racer,159 2.4 SW Ti Q4 Bianco. Nu Jeep Grand Cherokee 3.0D, GT junior racer met TS, GTam in opbouw.

Gebruikersavatar
Rens 1.7QV
Guru
Guru
Berichten: 1238
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 12:21

RE: 164 'zwaar in de kont'

ma mei 12, 2008 20:03

Bij onze oude 164 maakte het gruwelijk veel verschil toen de achterveren een keer vernieuwd waren. Waren gewoon standaard veren, de oude veren waren langzaam maar zeker steeds slapper geworden.
164 TS '97
33 1.7 QV '89

Gebruikersavatar
giulia-tom
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2461
Lid geworden op: wo feb 02, 2005 13:51
Locatie: Baarn

RE: 164 'zwaar in de kont'

di mei 13, 2008 00:19

Als het mijn oude 164 is, (zou jij toch kopen?) dan mogen er wel andere veren achter - op....doe gelijk maar de stabi's ook... :wink:
nr: 2714

ALFACENTRO

Afbeelding

doorlopende antiroestweken AlfaCentro

Gebruikersavatar
Alfagek
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2070
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 19:08
Locatie: Haaksbergen
Contacteer: Website

Re: RE: 164 'zwaar in de kont'

wo mei 14, 2008 00:05

Als het mijn oude 164 is, (zou jij toch kopen?) dan mogen er wel andere veren achter - op....doe gelijk maar de stabi's ook... :wink:
Nee, het is niet jou oude. Die is nog steeds in het bezit van Marley... Maar het lijkt erop dat deze wel hetzelfde kan gebruiken. Hij klappert wel achter als je over een klinkerweg of slechte asfaltweg rijdt...
Nu:
33 1.7 16v
Toen:
6x 164 (TS, V6, V6, TS, TS LPG, TS LPG)
7x 33 (1.5 IE, 1.7 IE, 1.4 Imola, 1.7 IE SW, 1.5 IE, SW 16v, 1.3)
1x 75 (1.8 IE)
3x 146 (1.6 TS G3, 1.8 TS G3, 1.9 JTD)
1x 155 1.8 TS 16v G3
1x 145 2.0 TD
1x 90 2.0 carbs

Gebruikersavatar
vV
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 5638
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:27
Locatie: Overasselt

RE: 164 'zwaar in de kont'

wo mei 14, 2008 08:02

klapperen duidt meer op rotte dempers, maar kan heel goed allebei zijn, word allemaal natuurlijk met permanente extra belasting door de gastank extra belast.
gehad o.a.: GT junior 1600, Alfetta GTV 2000, ALfa Sei 2,5i, Maserati 425, spider 1979, spider 1980,Thema 8.32, GTV2000, Alfetta GTV racer,159 2.4 SW Ti Q4 Bianco. Nu Jeep Grand Cherokee 3.0D, GT junior racer met TS, GTam in opbouw.

Terug naar “Algemene Technische vragen”