Pagina 1 van 1

2 vraagjes (AR33)

Geplaatst: za mei 10, 2008 12:36
door flash
Ik heb op deze mooie dag mijn bella weer wat aandacht gegeven. Ik heb de snaar naar de dynamo en naar de stuurbekrachtegingspomp vervangen. Nu begint hij in een zingend/gillend geluid te maken. Beetje apart. Hij staat wel op de juiste spanning. Iemand een idee?

2e vraag: Sinds een tijdje tikt me blok. Ik had het vermoeden dat het klepstoters waren. Dus ik ga eens luisteren met een schroevedraaier op het blok. Aan de ene kant tikt de kop niet. Maakt gewoon een goed geluid. Andere kant kan ik niet bij. Nou luisterde ik bij de injectoren en die maken echt een herrie. Die tikken gegantisch. Is dat normaal? Het is sinds ik een beetje injectorcleaner er in hebt gedaan volgens mij erger geworden. Is dit normaal of moet ik er wat aan doen?

Groetjes

RE: 2 vraagjes (AR33)

Geplaatst: zo mei 11, 2008 09:45
door flash
up :roll:

RE: 2 vraagjes (AR33)

Geplaatst: zo mei 11, 2008 10:17
door ravado
injectoren kunnen behoorlijk tikken, daar zou ik mij niet druk om maken...

vwb de v-snaar: hoe heb je de spanning gemeten/beoordeeld? Als je een beetje wd40 op de draaiende v-snaar spuit, is het geluid dan weg?

RE: 2 vraagjes (AR33)

Geplaatst: zo mei 11, 2008 10:29
door flash
Indrukking bij het middelste van de snaar is ongeveer een centimeter (iets minder).

Ik heb een beetje WD40 erop gedaan, maar is niet weg. Kan dit nieuwigheid zijn van de snaren, of moet ik eerder denken aan de poelies? Ik weet niet of het de snaar is van de dynamo of van de SB die die herrie maakt.

Groetjes

RE: 2 vraagjes (AR33)

Geplaatst: zo mei 11, 2008 21:31
door flash
Ik heb het kaarsvet truukje gedaan. Nu giert hij nog meer. De spanning is goed,blijft gieren bij slapper en strakker. Wat zou dit kunnen zijn?

RE: 2 vraagjes (AR33)

Geplaatst: ma mei 12, 2008 14:12
door Huib
klinkt of hij toch te los zit. Je moet hem op de lange kant maximaal een kwart slag kunnen draaien.

Als je wilt weten welke snaar het is: de dynamo/ waterpomp snaar gaat harder piepen als je veel elektrische verbruikers (lichten, achterruitverwarming) aanzet. Die van de stuurbekrachtiging als je aan het stuur draait. Of er natuurlijk even eentje demonteren...