Distiributie riem...geknapt.
Geplaatst: ma mei 05, 2008 19:06
Hallo mensen. Ik ben in het bezit van een 156 1.8 twin spark uit 1998.
Nu is de distributieriem geknapt. Dit gebeurde toen ik aan het uitrollen was om een parkeervak in te draaien. Het kan mijn geluk zijn dat hierdoor de kleppen niet krom zijn.
Nu heb echter een vraag over de reparatie. Ik weet dat de kleppendeksel eraf moet om te kunnen zien of de kleppen beschadigd/krom zijn. Meten ze dit door de klepspeling te controleren, of zijn er nog andere methoden?
Wat zal een officiele Alfa dealer vragen om de gebroken riem te repareren in geval de kleppen niet krom zijn. En wat als de kleppen wel vervangen moeten worden?
Ik vraag dit omdat de dealer die ik belde (heb de auto pas 1.5maand, heb geen onderhoudshistory bij deze dealer) Hij vertelde dat in het gustigste geval het rond de 900 euro gaat kosten, en in het slechtste geval rond de 2000,--. Dit is veel meer dan een vriend van me betaald heeft, zo rond de 400 euro.
Wat zijn jullie ervaringen e.d. met bovenstaand euvel.
Alvast bedankt voor de replies
Nu is de distributieriem geknapt. Dit gebeurde toen ik aan het uitrollen was om een parkeervak in te draaien. Het kan mijn geluk zijn dat hierdoor de kleppen niet krom zijn.
Nu heb echter een vraag over de reparatie. Ik weet dat de kleppendeksel eraf moet om te kunnen zien of de kleppen beschadigd/krom zijn. Meten ze dit door de klepspeling te controleren, of zijn er nog andere methoden?
Wat zal een officiele Alfa dealer vragen om de gebroken riem te repareren in geval de kleppen niet krom zijn. En wat als de kleppen wel vervangen moeten worden?
Ik vraag dit omdat de dealer die ik belde (heb de auto pas 1.5maand, heb geen onderhoudshistory bij deze dealer) Hij vertelde dat in het gustigste geval het rond de 900 euro gaat kosten, en in het slechtste geval rond de 2000,--. Dit is veel meer dan een vriend van me betaald heeft, zo rond de 400 euro.
Wat zijn jullie ervaringen e.d. met bovenstaand euvel.
Alvast bedankt voor de replies