Stuurwiel
Member
Member

Water onder rubber achterruit Bertone

zo mei 04, 2008 22:26

De laatste paar dagen door flinke onweersbuien gereden. Wat mij opgevallen is, is dat water blijft staan onder het rubber van de achterruit. Wetende dat de rand onder de achterruit een zwak punt is van de Bertone, wil ik vragen of hier (lap)middelen of andere truukjes bestaan om het binnendringen van water tegen te gaan?

ps, alleen rijden met droog weer is geen optie. Geen zout op de weg, dan wordt er altijd met de Bertone gereden!
2000GTV '75 Giulia 2000 '74

giulia-tom
Guru Duplice
Guru Duplice

RE: Water onder rubber achterruit Bertone

ma mei 05, 2008 01:39

BIj de automaterialenzaak een Pot zuurvrije vaseline halen. Niet dat dunne valma blikje maar met mazzel het kleine emmertje van MPM bijvoorbeeld - kost weinig en je hebt gelijk genoeg voor al Bertjes rubberwerk.

Met een houten spateltje (dus geen lakschade) of het stokje van je zojuist verorberde raket ijsje van bovenaf beginnend - het rubber optillend de vaseline eronder werken en de ruimte laten vullen.
doorgaan met de monikkenklus tot het af is....beneden dus. Anders gezegd: ruimte volplempen :wink:

Voordeel: vaseline tast niets aan (rubber en lak) en laat zich prima vormen, je kunt het rubber met de vingers weer prima terugdrukken in de orginele vorm. Laat zich prima wegvegen van schone lak.
Waar vaseline zit komt geen vocht langs. bovendien krikt het de conditie van het rubber op.

Lichtelijk nadeel: bij erg warm weer kan het onderaan er een beetje tussenuitsmelten. Maar droog zal het bij goede behandeling daar niet worden.
Waar het heenloopt daar doet het geen kwaad. Herhalen kan altijd - zal nooit meer dan 2x per jaar zijn...

Wil je de zaak goed verstieren, gebruik dan één of andere ruitkit of andere klevende bende. Ruitrubbers worden dan verpest en zullen nooit meer afdichten.

O ja, vergeet je voorruit ook niet :wink: Ook daar heb ik genoeg gelast bij Bertjes...
nr: 2714

ALFACENTRO

Afbeelding

doorlopende antiroestweken AlfaCentro

gtv 105.21
Full Member
Full Member

ma mei 05, 2008 12:23

Je kunt ook ML halen en de holle ruimtes daarmee volspuiten.

Ik heb toen ik mijn bertone opnieuw heb opgebouwd onder alle afdekstripjes ML gedaan zodat er geen zand en water meer onder kan komen.

Han

:twisted:
lid nr 00670

bertone gtv 2000 toch nog steeds de mooiste

giulia-tom
Guru Duplice
Guru Duplice

ma mei 05, 2008 18:05

ML zou ik niet doen. [-( Daar kom je wel achter als de ruit er een keer uitmoet...
nr: 2714

ALFACENTRO

Afbeelding

doorlopende antiroestweken AlfaCentro

gtv 105.21
Full Member
Full Member

ma mei 05, 2008 19:54

Klopt, maar het werkt wel heel erg goed. :)

:twisted:
lid nr 00670

bertone gtv 2000 toch nog steeds de mooiste

Stuurwiel
Member
Member

ma mei 05, 2008 22:21

ik heb de randen nauwkeuriger bekeken. de vorige eigenaar heeft al zwarte kit gebruikt. tot nu toe heb ik nog geen last van binnendringend vocht. ik heb de randen volgespoten met WD40 om het vocht te verdrijven. dit spul werkt in de vliegtuigindustrie, dus hier zal het ook wel werken! de boel afdichten doet het spul echter niet.
2000GTV '75 Giulia 2000 '74

Terug naar “Algemene Technische vragen”