Ron GS
Full Member
Full Member

Instellen/aanpassen camber 75 TS

zo mei 04, 2008 13:40

Hallo ik wil het camber van mijn 75 TS veranderen (iets terug brengen) De auto op de brug bekeken en een alke zijde een tweetal ringen aangetroffen die volgens mij vervangen moeten worden door andere ringen die iets smaller/minder dik zijn. Voor dat ik alles loshaal de volgende vragen. Zijn dit de ringen waarmee het camber in wordt gesteld en zitten daar onder de standaart versie ringen tussen of in het geheel geen ?

Afbeelding

Afbeelding

ik ben bang als ik met dit camber blijf rijden mijn banden aan de binnenzijde erg snel kaal zijn. De banden slijten nu niet overmatig aan de binnenzijde, maar gezien de koersvastheid zou er wat meer sporing insgesteld moeten worden en dat heeft ook weer zijn weerslag op de slijtage aan de binnenkant. Het plan is om het camber te halveren en de sporing iets anders in te stellen Tips zijn welkom, ga toch eerst proefrijden met de oude set banden en velgen, wanneer alles naar mijn zin is monteer ik de nieuwe velgen en banden

gr Ron

AlfettaOwner
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Contacteer: Website

RE: Instellen/aanpassen camber 75 TS

zo mei 04, 2008 14:06

Die ringen horen daar van origine niet te zitten!
De afstandbussen horen er wel te zitten en zijn origineel iets van 23 mm lang.

Kan zijn dat daar iets van af is gehaald en men erna weer ringen ertussen heeft gezet!

meten is weten :wink:

mverhari
Junior Member
Junior Member

zo mei 11, 2008 18:28

die ringen horen er niet of hij moet er hoog op zijn poten staan
maar als je hem 1 stand verlaagt moet je van de afstandbussen 1 mm afdraaien

mvg mark
girlfriends rides MS/TM 125cc kart BMW530d my rides 75 1.8ie MS/VM 250cc superkart
under construction 155Q4 Alfetta

giuliettaevo
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

zo mei 11, 2008 18:40

Gewoon laten uitlijnen en kijken wat hij nu heeft, vervolgens eerst 1 ring verwijderen en kijken wat dat voor effect heeft. indien nodig ook de tweede ring verwijderen.

Is trouwens een k*twerkje om die bouten eruit te krijgen, vooral als de auto flink laag is (twee tandjes). Dus het uitlijnbedrijf zal niet altijd even happig zijn om die ringen voor je te verwijderen. Kunt ze natuurlijk zelf verwijderen ( gewoon allemaal) en vervolgens laten uitlijnen. Mocht je dan iets meer camber willn hebben dan zet je er weer ringen tussen. om dat laatste makkelijker te maken kun je de ringen aan een kant inzagen (zodat ze er als een U uitzien) op die manier hoef j de bouten niet uit de draagarmen te verwijderen om de ringen te plaatsen.

Succes ermee!
"kan niet" ligt op het kerkhof....

Met een slijptol en lasapparaat kom je een heel eind.

Terug naar “Algemene Technische vragen”