Pagina 1 van 1

2 vragen over sprint 33 techniek

Geplaatst: ma apr 28, 2008 20:46
door sprint88
Wie heeft er weleens de remmerij naar buiten gebracht bij een sprint sud of 33 oudere type
alsl de boel vervangen is is de lengte van de aandrijfas eigenlijk te kort volgens mij omdat de remschijf ertussenuit is .
nu heb ik dat opgevangen met een tweede tussenplaat die er bij een sprint standaard tussen zit .
klopt dit of is dit niet nodig omdat het fusse stuk van een 33 ook anders is
zelf heb ik het idee dat de as er strak tussen zit nu maar weet het nog niet zeker
morgen in iedergeval zonder ring proberen.

wie weet of dit klopt?

iemand enig idee hoe een hydraulische handrem aan te sluiten op de schijven achter, 155 klauwen gaan echt niet passen

Er loopt 1 remleiding naar achteren bij mijn sprint.
naar de verdeler en vandaar naar beide klauwen
volgens mij kan ik gewoon een extra remleiding aanleggen naar de leiding achter de verdeler en deze via een cilinder op druk zetten met de handremhandel
de toevoer komt dan direkt achter het voorraadpotje vandaan
ik wil hier een 33 koppelingscilinder voor gebruiken
zie ik iets over het hoofd?
het systeem moet zo ongeveer gelijk zijn aan de ubersud van Duc

alvast bedankt

grt rogeralfa :driving:

RE: 2 vragen over sprint 33 techniek

Geplaatst: ma apr 28, 2008 20:53
door Graffiaturo
als je het fusee van de 33 gebruikt, heb je ook de aandrijfassen van een 33 nodig, en die zijn bedoeld zonder afstandsring

RE: 2 vragen over sprint 33 techniek

Geplaatst: ma apr 28, 2008 20:57
door sprint88
Ja ok aandrijfassen van een 33 zitten er op maar zonder 1 ring krijg ik ze niet gemonteerd want de "kuil"in de aansluitflens is niet diep genoeg

volgens mij vat je het wel wt ik bedoel :wink:

grt rogeralfa :driving:

RE: 2 vragen over sprint 33 techniek

Geplaatst: ma apr 28, 2008 21:00
door Graffiaturo
hahahhaa had ik je al voor gewaarschuwd he :wink:

je kan de aandrijfasflenzen van een 33bak zo overzetten volgens mij, en dan is de kuil wel diep genoeg

RE: 2 vragen over sprint 33 techniek

Geplaatst: ma apr 28, 2008 21:04
door sprint88
Maar volgens mij is ie met 1 flens wel goed passend maar morgen zal ik alles is goed op meten en voor kortere bouten zorgen

grt rogeralfa :driving:

RE: 2 vragen over sprint 33 techniek

Geplaatst: ma apr 28, 2008 21:38
door sudsprint

RE: 2 vragen over sprint 33 techniek

Geplaatst: di apr 29, 2008 22:22
door bert308
Een Sud/vroege Sprint heeft 2 types remschijven gehad, eerst met 4 bouten en later met 6 bouten. Die met 4 bouten hadden een groter middengat en vielen om de aandrijfas heen en gebruikten een dik vulstuk. Die met 6 bouten gebruikten de inbusbouten van de aandrijfas en zaten dus tussen de as en bak in en hadden een dunner vulstuk om de dikte van de remschijf te compenseren. Dus als je nu geen remschijf ertussen hebt zul je de vroege dikke vulstukken moeten gebruiken en die zijn inderdaad ongeveer 2x zo dik als de latere.
Anders gezegd, bij een vroege Sud/Sprint kun je bij wijze van spreken de remschijf los schroeven en over de aandrijfas wegschuiven het maakt dus niets uit voor de as of er wel of geen schijven zitten.

RE: 2 vragen over sprint 33 techniek

Geplaatst: di apr 29, 2008 22:57
door sprint88
JA ok bedankt voor je antwoord Bert

Toch heb ik het idee, het is vrij lastig na te meten, dat wanneer je de fusees van een 33 gebruikt je de afstand niet moet opvullen met een extra ring
Ik heb het geprobeerd past inderdaad maar de vering was kompleet weg alsof de assen zo ongeveer vast tegen bak zaten
vervolgens links en rechts de tweede ring verwijderd en vering is weer terug
dus ik wou maar eens proefrijden zo wanneer de remmerij klaar is

grt rogeralfa :driving:

RE: 2 vragen over sprint 33 techniek

Geplaatst: wo apr 30, 2008 10:36
door Maxtor
De eerste serie 33's hebben de schijven aan het wiel zitten, dus niet aan de bak.

Re: 2 vragen over sprint 33 techniek

Geplaatst: do mei 01, 2008 10:19
door AlfaTony
iemand enig idee hoe een hydraulische handrem aan te sluiten op de schijven achter, 155 klauwen gaan echt niet passen

Er loopt 1 remleiding naar achteren bij mijn sprint.
naar de verdeler en vandaar naar beide klauwen
volgens mij kan ik gewoon een extra remleiding aanleggen naar de leiding achter de verdeler en deze via een cilinder op druk zetten met de handremhandel
de toevoer komt dan direkt achter het voorraadpotje vandaan
ik wil hier een 33 koppelingscilinder voor gebruiken
zie ik iets over het hoofd?
het systeem moet zo ongeveer gelijk zijn aan de ubersud van Duc

alvast bedankt

grt rogeralfa :driving:
Hoi Rogier,

Ik heb dit reeds gedaan met één van mijn vorige suds.
Heb destijds een hydraulische handrem gekocht en deze aangesloten.
Aan de handrem zit een remcilinder, dus die hoef je niet aan te schaffen.
Je kan er wel een remdrukverdeler tussenzetten.
Heb er helaas geen foto's van.
Is heel simpel te maken.
Wellicht dat ik nog ergens zo'n handrem heb liggen als je interesse hebt.
Weet nog wel dat deze toen niet goedkoop was, maar daar komen we wel uit.

Gr. Antonio

RE: 2 vragen over sprint 33 techniek

Geplaatst: do mei 01, 2008 13:36
door sprint88
Hallo Antonio

De handel heb ik van een 33 gepakt en daar een koppelingscilinder aan vastgebakken.
1 leiding ligt alvast naar achteren, maar nu alleen nog waar aan te sluiten het lijkt mij dus na de remdrukverdeler.
en de toevoer leg ik tussen de leiding onder het voorraad potje

volgens mij moet het zo werken
als je de aansluitingen kunt achterhalen dan graag
Martijn kijkt dit ook voor me na

grt rogeralfa :driving: