Hoewel het een Lancia Kappa coupe (2.4 5-cilinder) betreft
Ik kan er één kopen voor weinig met een kapotte koppakking. Motor schijnt wel gewoon te starten en
te lopen. Doen?
Dat dan na aanschaf de kop los moet en gecheckt moet worden of die nog recht/vlak is, dat begrijp ik.
Waar moet ik verder op letten (ivm met die lekke koppakking)?
Als er nog een poos mee gereden is, kan de boel natuurlijk flink oververhit zijn geraakt, maar wat voor
blijvende schade kan daardoor zijn ontstaan?
Koelwater in het blok? Gelopen met weinig olie? Hoe dit te checken voor aanschaf? Etc...
In het ergste geval, tegen wat voor reparaties zou ik dan aanlopen? Koprevisie? Complete motorrevisie?
Wat zou dat kosten en waar doen ze dat voor die 5-cilinders op benzine?
Ooh, en ik zou 'm graag gaan halen met een oprijwagen (Sprinter) die op rijbewijs B gereden mag worden.
Waar is zo'n ding te huren in Zuid-Nederland/Zeeuws Vlaanderen?
Alvast dank voor alle input!
Peter
