Pagina 1 van 1
HRC 75TS
Geplaatst: ma mar 10, 2008 13:35
door Veloce
Het rempedaal van mijn 75TS kraakt, maar aleen als het pedaal dieper wordt ingedrukt.
Toen ik in september een testrit in de auto maakte (voor aanschaf) was dat ook zo. Afgelopen januari de auto daadwerkelijk gekocht, en toen was dit kraken weg, maar sinds 2 weken is het terug.
Ondanks het teruggekeerde kraken merk ik geen verschil met remmen. Tot gisterochtend...
Ik start te auto en rij de straat uit. Toen ik wilde remmen moest ik opeens keihard het pedal indrukken om te vertragen. Pompend remmen bood toen uitwerking. Verder is het die rit niet voorgekomen en remmen doet ie goed.
Sindsdien is het iedere keer als ik de auto start, dat dit gebeurd: eerste maal remmen is moeilijk, maar daarna is het weg.
Wat zou dit kunnen zijn? Mijn eerste gedachte was/is de HRC.
Niveau van de remvloeistof is OK, en ook de HRC en rembekrachtiger zien er van buitenaf goed uit (geen lekken o.i.d.)
RE: HRC 75TS
Geplaatst: ma mar 10, 2008 13:57
door alfaqv75
er loopt een slang overdwars over je blok van de rembekractiging naar je inlaat
bij de inlaat zit een soort teruslagklep (misschien de verkeerde benaming) en deze is niet meer fris, kwestie van loshalen en goed schoonmaken met WD40
had hetzelfde probleem van een kei-hard pedaal met mijn vorige 75 TS en heb dit zo opgelost

RE: HRC 75TS
Geplaatst: ma mar 10, 2008 18:23
door giuliettaevo
Als je pedaal wel op de goede hoogte zit lijkt het mij eerder de rembekrachtiger die kuren heeft...
Trap eens een paar keer flink op de rem als de motor niet loopt, hierdoor verdwijnt het vacuum. vervolgens moet je de auto starten met het pedaal ingedrukt. het pedaal hoort nu een stukje te zakken. Als dat niet gebeurt is de rembekrachtiger defect.
Maar eerst even de terugslagklep controleren die Alfaqv75 noemde.
Succes!
Groeten Remco
RE: HRC 75TS
Geplaatst: di mar 11, 2008 00:28
door DJ
Lastig te zeggen van afstand maar iets vergelijkbaars gehad. Keihard rempedaal maar nauwelijks vertraging. Remdrukbegrenzer achteras zit dan vast. Je kan hem uit elkaar halen en schoonmaken maar nieuwe kost ook niet te wereld en is als verstandiger als je niet zeker bent van je sleutelvaardigheid. Blijft wel remsysteem.
Gr,
DJ
RE: HRC 75TS
Geplaatst: di mar 11, 2008 00:29
door DJ
Mmm niet helemaal goed gelezen. Jou plrobeem is toch net ff anders.
Succes,
DJ
RE: HRC 75TS
Geplaatst: di mar 11, 2008 21:17
door wirno
Waarschijnlijk de remdrukverdeler.
RE: HRC 75TS
Geplaatst: di mar 11, 2008 23:04
door alfaqv75
waarom remdrukverdeler??
als deze vast zit zal hij altijd een hard pedaal moeten hebben, nu is het soms (als ik het goed begrijp uit zijn verhaal)
daarom denk ik eerder aan die terugslagklep (of is dit een hele stomme gedachte?)
RE: HRC 75TS
Geplaatst: wo mar 12, 2008 17:43
door wirno
Ik heb het gekraak ook gehad. De auto remde goed, hard pedaal, alles perfect alleen hij kraakte
Een alfa monteur vertelde mij dat het lag aan de remdrukverdeler
Heb hem toen vervangen en het gekraak was weg.
Waarschijnlijk heb jij het zelfde probleem.
mvgr Arno
RE: HRC 75TS
Geplaatst: wo mar 12, 2008 19:19
door KAS
Ik vermoed dat het kraken en het harde pedaal 2 verschillende oorzaken hebben. Hard pedaal duidt meestal op de rembekrachtiger die weigert. Kan de terugslagklep zijn of de slang is poreus. Kraken kunnen ook de blokjes in de klauw zijn. Ik kan dat vanaf hier niet beoordelen.
Re: HRC 75TS
Geplaatst: wo mar 12, 2008 19:31
door roberto
Ik start te auto en rij de straat uit. Toen ik wilde remmen moest ik opeens keihard het pedal indrukken om te vertragen. Pompend remmen bood toen uitwerking. Verder is het die rit niet voorgekomen en remmen doet ie goed.
Sindsdien is het iedere keer als ik de auto start, dat dit gebeurd: eerste maal remmen is moeilijk, maar daarna is het weg.
Klinkt als de terugslagklep, die blijft hangen. Heb hetzelfde gehad bij mijn eigen 75.
RE: HRC 75TS
Geplaatst: do mar 13, 2008 17:49
door Veloce
Trucje met het strarten en dan zakkend rempedaal had ik al gedaan. Gaf geen bijzonderheden ofzo.
Ga dan maar eens kijken naar de terugslagklep, zoals Gerwin eerst al opperde.
Hoef ik alleen de slang los te halen? Of moet ik die hele moer (maatje 21) eraf draaien? Had even snelg gekeken, maar die zat echt muurvast.
Volgende week maar eens even goed de tijd nemen.

RE: HRC 75TS
Geplaatst: do mar 13, 2008 19:58
door roberto
Die 'moer' is de terugslagklep.
Bij mijn eigen 75 had ik het inwendige deel in die 'moer' (de eigenlijke terugslagklep) verwijderd, en een terugslagklep van een 33 gemonteerd. Het terugslagklepje van een 33 kun je gewoon tussen 2 slangen monteren. Bij mij was toen het probleem opgelost.