Pagina 1 van 1

ET waarde 75

Geplaatst: ma mar 10, 2008 12:50
door alfaromeocars
Wie van jullie kent de ET waarden van de 14" 5-gaats standaard stalen velgen van de 75?

Alvast bedankt ;-)

Re: ET waarde stalen velg 75

Geplaatst: ma mar 10, 2008 12:56
door tahir
Wie van jullie kent de ET waarden van de 14" 5-gaats standaard stalen velgen van de 75?

Alvast bedankt ;-)
Hoi,

ik heb nog deze velgen : http://link.marktplaats.nl/152690036 (zelfde maar de advertentie is niet van mij) orrigineel van de 75 liggen.

staat op :6j x 14 h2 - 40 :)

je bedoeld ook een 4gaats toch?

RE: ET waarde stalen velg 75

Geplaatst: ma mar 10, 2008 12:56
door DJ
Bij mijn weten hebben alle 75's met 5 gats onderstel origineel ET 30.

Gr,
DJ

Re: RE: ET waarde stalen velg 75

Geplaatst: ma mar 10, 2008 22:06
door alfaromeocars
Bij mijn weten hebben alle 75's met 5 gats onderstel origineel ET 30.

Gr,
DJ
Thanks !

RE: ET waarde 75

Geplaatst: di mar 11, 2008 11:18
door alfaromeocars
De ET waarde van de Speedlines die ik klaar liggen heb is 45 (dus een verschil van 15 mm)

Zou ik dan toch spacers van 25 mm kunnen steken, zonder dat de banden de wielkasten raken, of is dat teveel van het goede ?

Re: RE: ET waarde 75

Geplaatst: di mar 11, 2008 12:21
door yuri 75 V6
De ET waarde van de Speedlines die ik klaar liggen heb is 45 (dus een verschil van 15 mm)

Zou ik dan toch spacers van 25 mm kunnen steken, zonder dat de banden de wielkasten raken, of is dat teveel van het goede ?
Dat zou misschien wel kunnen, maar je tapeinden zijn niet zo lang. Dan moet je dus van die spacers hebben die je op je bestaande tapeinden bout en die zelf voorzien zijn van tapeinden danwel draadgaten, want je huidige tapeinden vervangen door langere wil je niet.

Re: RE: ET waarde 75

Geplaatst: di mar 11, 2008 13:03
door alfaromeocars
De ET waarde van de Speedlines die ik klaar liggen heb is 45 (dus een verschil van 15 mm)

Zou ik dan toch spacers van 25 mm kunnen steken, zonder dat de banden de wielkasten raken, of is dat teveel van het goede ?
Dat zou misschien wel kunnen, maar je tapeinden zijn niet zo lang. Dan moet je dus van die spacers hebben die je op je bestaande tapeinden bout en die zelf voorzien zijn van tapeinden danwel draadgaten, want je huidige tapeinden vervangen door langere wil je niet.
Klopt ;-) daarom dat ik graag, voor ik ze bestel, zou willen weten of er wel ruimte genoeg is, zeker als ik dan ook nog je voorbeeld wil volgen en de 75 wat lager wil leggen :-)

RE: ET waarde 75

Geplaatst: wo mar 12, 2008 19:00
door R11i
Topic op het juiste moment...

Ik heb laatst Ronals gemonteerd, maar nu zijn mijn draadeinden ietsie pietsie te kort.. Nu weet ik niet of ik de originele wielmoeren heb. Maar die zitten er dik een cm op, maar dan hou ik nog wel een halve cm draad IN de moer zelf over...
Ik zat al aan langere draadeinden te denken, maar dat is niet zo praktisch? Hoe doe je dat dan met spacers en draadgaten?

mvg Ralph.

RE: ET waarde 75

Geplaatst: wo mar 12, 2008 19:36
door jef 75
Er zijn spacers met verzonken tapeinden verkrijgbaar oa H&R
Afbeelding

Re: RE: ET waarde 75

Geplaatst: wo mar 12, 2008 19:58
door Alessandro
De ET waarde van de Speedlines die ik klaar liggen heb is 45 (dus een verschil van 15 mm)

Zou ik dan toch spacers van 25 mm kunnen steken, zonder dat de banden de wielkasten raken, of is dat teveel van het goede ?
Dat zou misschien wel kunnen, maar je tapeinden zijn niet zo lang. Dan moet je dus van die spacers hebben die je op je bestaande tapeinden bout en die zelf voorzien zijn van tapeinden danwel draadgaten, want je huidige tapeinden vervangen door langere wil je niet.
Klopt ;-) daarom dat ik graag, voor ik ze bestel, zou willen weten of er wel ruimte genoeg is, zeker als ik dan ook nog je voorbeeld wil volgen en de 75 wat lager wil leggen :-)
Ik durf wel te stellen, dat dit past en niet gaat aanlopen.
Het zou e.v.t. wel kunnen, dat je bij max. stuuruitslag de dorpelskirts gaat raken, maar da's enkel irritant als je achteruit rijdt en bovendien gaat dat weer over, als je de auto verlaagt........

Re: RE: ET waarde 75

Geplaatst: do mar 13, 2008 19:53
door alfaromeocars
Ik durf wel te stellen, dat dit past en niet gaat aanlopen.
Het zou e.v.t. wel kunnen, dat je bij max. stuuruitslag de dorpelskirts gaat raken, maar da's enkel irritant als je achteruit rijdt en bovendien gaat dat weer over, als je de auto verlaagt........
Nice, dan zullen we eens 2 setjes gaan zoeken. :wink: