tahir

stuurbekrachtiging lek

ma mar 10, 2008 12:46

Goedenmorgen,

Vorige week zijn we naar de Leenbakker geweest en omdat er geen vrije parkeerplaatsen waren heb ik maar net als de rest de auto op het grasveld geparkeerd.
IK reed de trotoir over en de auto kreeg een klap van onder..Er zat een kuiltje achter de trotoir die ik niet heb kunnen zien :shock:.Dus de auto toch maar geparkeerd en de Leenbakker in en later zijn we richting de Gamma vertrokken.Onderweg begon de stuurbekrachtiging te kraken en later zag ik dat hij van onder lekte.Gelijk naar de garage gereden en die vertelde mij dat ze er 3 uur werk aan hadden en nieuwe leidingen etc etc..Ze dachten dus eerst dat het de leidingen van de koeling waren.Ik heb er de volgende dag onder gelegen en zag dat de olie van ergens onder de accu kwam.Ik heb de wegenwacht maar gebeld omdat ik het meest volledige dekking bij hun heb zoals woonplaats en buitenand dekking etc.Ze kwamen dus en vertelden mij dat het zo"n slang van de koeiling was die porieus was en zij het tijdelijk konden oplossen met een radiator slang en ik later een orriginele slang erop moest laten zetten.Reparatie zou dus met olie 26 euro kosten,ik was wel blij en vond het wel goed.Hij de leiding met een beetje moeite ivm ruimtegebrek daar eropgezet en olie bijgevuld.Ik zei van zal ik anders effe een stukje rijden,nee hij zit wel goed vast hoor zei hij en vertrok.Toen ben ik gelijk een stukje gaan reiden en stuurbekrachtiging was wel in orde maar na een kort stukje weer het kraken en lekken precies op het zelfde plek onder de accu ergens.Ik weer gebeld en weer een ander wegenwacht gekomen en die zei van ja,je moet naar een garage en een brug op en me geld kreeg ik ook niet.de koeilingslangen zijn/waren dus wel in orde.. :roll:

Ik heb dus niet zoveel verstand van auto"s..Ik wil het wel morgen loshalen en kijken waar die lek is.Door die klap denk ik dat er ergens misschien een klemmetje los ligt (hij lekt als je van voren kijkt aan de andere kant van de versnellingsbak en het komt van boven).Weet iemand misschien wat dit inhoud ? ik heb de zoek functie gebruikt en ik heb gelezen dat je de wiel eruit moet halen en de plastic kapjes om er bij te komen? of kan ik ook gewoon de accu loshalen en de plaatje eronder zodat alles overzichtelijker is?

Bedankt voor het lezen.
groet Tahir

oja : Ik heb een Alfa 146 1.6 twinspark uit "98

tahir

RE: stuurbekrachtiging lek

di mar 11, 2008 01:09

laaste tijd word ik het een beetje zat van een paar nederlanders..laatst kwam me zoon
van 14 een weekendje bij mij en vertelde dat hij aan een conducteur vroeg welke trein
hij naar harderwijk moest nemen..hij vertelde dat hij hem gewoon kwaad aan keek en moest doorlopen
,later kwam iemand anders die ook naar de trein aan hetzelfde conducteur vroeg die zij zou nemen en de conducteur hielp
haar wel lachend enzo..

heeft niks met jullie te maken..

ik heb er alles over gelezen,hier en via google..de koeilingsleidingen zijn in orde..enige wat ik niet wist was of ik of de accu en accuplaatje eruitmoest halen of de wiel en wielkasten van binnenin om bij de
slangen van de stuurbrachtiging te komen..lek zit onder de accu ergens namelijk..

maar de topic mag wel verwijderd worden want zaterdag komt een vriend langs die er meer verstand van heeft en wij het samen gaan bekijken. :)
Laatst gewijzigd door tahir op wo mar 12, 2008 15:10, 1 keer totaal gewijzigd.

Brul(tm)
Guru Triplo
Guru Triplo

Re: RE: stuurbekrachtiging lek

di mar 11, 2008 01:36

het beste en ik reageer niet meer..
Beetje jammer en snap eigenlijk niet helemaal wat je er allemaal bij wil en wenst te halen :?: :? Daar ga ik me verder ook niet over uit laten, doet niet ter zaken hier op het forum.
Dat je in een ruime 12 uur geen reactie hebt kan ook wel eens een heel andere oorzaak hebben..... Ik ken de duizende forumleden niet, zullen zeker ook allemaal niet elke dag online zijn zoals deze "internetverslaafde" :lol:
Het zou ook maar zo kunnen zijn dat nieman dhet weet :roll: Oke, die kans is klein... er is genoeg technische kennis aanwezig.

Ik ken de 146 verder niet, dus kan er niet al te veel over roepen. Uit je verhaal maak ik op dat je ergens op geklapt/knalt bent met het bereiken van je zo fel begeerde parkeerplaats.
Enige wat me het eerste te binnen schiet, is een oliekoeler die strak onder je radiateurbalk kan zitten. Misschien dat deze lek geslagen is en zo je hydroliekolie een weg naar buiten vind :?: Andere delen van het stuurbekrachtigingssyteem lijken mij buiten schot.
Het zou natuurlijk ook maar zo kunnen zijn dat er een slang spontaan gescheurd of poreus is. Misschien dat er 146 rijders hier op het forum zijn die je verder kunnen helpen.

Mocht je nog meelezen en nog gaan zoeken naar lekkage, vul je reservoire af en ga kijken met draaiende motor, zo loopt de olie door het systeem en vind je mogelijkerwijs sneller je lek.
Hopelijk zien we je toch nog eens terug op het forum :?:

Met verbaasde groetjes,
Marc
Alfa 155 Q4
Seat Leon fr

dibro
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Contacteer: Website

di mar 11, 2008 01:43

Whoeps... Je verwacht binnen 1 dag antwoord?

Mijn gok: hogedrukleiding lek.
oplossing: lekke slang ertussen uit knippen & vervangen door koperen leiding (Gamma), het geheel vastzetten met slangklemmen (ook Gamma).

Het velgen-verhaal begrijp ik even niet (zal wel aan het tijdstip liggen...) net als het "buitenlander" verhaal. Bovenstaand stuurbekrachtigings-essay had je btw ook mbv de "search" kunnen vinden.

Maarrrr... je reageert niet meer dus eigenlijk is dit zinloos getyp? :?
It's not easy, being green (kermit)

Brul(tm)
Guru Triplo
Guru Triplo

di mar 11, 2008 01:52

Dat zal de tijd leren, ik hoop maar dat de beste man met zijn verkeerde been in bed gestapt is en straks bij het opstaan zich bedacht heeft :roll:

Groetjes,
Marc
Alfa 155 Q4
Seat Leon fr

dibro
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Contacteer: Website

di mar 11, 2008 02:00

Dat zal de tijd leren, ik hoop maar dat de beste man met zijn verkeerde been in bed gestapt is en straks bij het opstaan zich bedacht heeft :roll:

Groetjes,
Marc
We shall see... Intussen stap ik in bed (hopelijk met m'n goede been :mrgreen: ) en 'k ga het zien :roll: :wink:
It's not easy, being green (kermit)

tahir

wo mar 12, 2008 15:12

ik heb het aangepast..bedankt voor jullie reacties.

Terug naar “Algemene Technische vragen”