Pagina 1 van 1
Nieuwe koppelingsset
Geplaatst: wo mar 05, 2008 12:02
door johannes
Bij mijn 146 TS 1.4 moet er een nieuwe koppelingsset in geplaatst worden. Nu had de garage mij ook aangeraden om direct ook de frictiecilinder (hulpcilinder) van de koppeling te vervangen omdat de boel toch al open ligt.
Hij vervangt deze meestal standaard direct met de koppelingsset.
Is dit ook echt noodzakelijk is mijn vraag? Of word ik zo op extra kosten gejaagd?
RE: Nieuwe koppelingsset
Geplaatst: wo mar 05, 2008 12:10
door giuliettaevo
Als de bak eraf moet om erbij te komen is het geen heel slecht idee, zo'n ding kost maar een paar tientjes normaal gesproken. Alleen weet ik dus niet of hij bij jouw auto in de bak zit. bij de meeste oudere Alfa's zit hij buiten de bak en is hij redelijk te vervangen, in zo'n auto zou ik het dus pas doen als hij echt kapot is. Durf dan ook niet te zeggen of je het MOET doen.
Als de garagehouder echter ziet dat hij zweet of lekt meteen vervangen!
RE: Nieuwe koppelingsset
Geplaatst: wo mar 05, 2008 12:17
door johannes
Het is een 146 uit 99.
Hij had nog niet eens de boel open gemaakt en zei al dat het beter is om het gelijk te vervangen.
De garage vertelde mij dat de hulpcilinder buiten de bak gemonteerd zit. Om er bij te kunnen moet je dan wel de accu eruit halen. Verder is het denk ik makkelijk te bereiken.
Hoe snel gaat zo'n ding stuk dan? en houdt dat verband met een nieuwe koppelingsset?
RE: Nieuwe koppelingsset
Geplaatst: wo mar 05, 2008 12:22
door giuliettaevo
Verband houden... Hij bedient de koppeling maar heeft er verder geen directe invloed oid op. Als je er makkelijk bij kunt door de accu eruit te halen liet ik hem mooi zitten, vervangen kan altijd nog.
Normaal gesproken is een koppelingscilinder niet iets dat heel veel kapot gaat, tenzij de auto een hele tijd stilgestaan heeft. Misschien dat het bij een 145 een kwaaltje is maar daar weet ik niks van.
Kunt natuurlijk even vragen wat het je precies meer kost en dan voor jezelf beslissen of je het daarvoor preventief wilt vervangen.