Pagina 1 van 1

Probleem met de benzinetoevoer.

Geplaatst: zo mar 02, 2008 10:01
door Pinin01
Ik heb een probleem met mijn 2000 Nord uit 1973 in combinatie met Dell Orto's.

De motor slaat bij het starten op de choke goed aan en loopt dan redelijk goed. (nog niet perfect want ik moet de ontstekking nog met een lamp optimaliseren, maar dan moet de motor eerst warmdraaien)

Nadat de choke er af gaat wordt dat goed lopen redelijk snel minder en na enige tijd slaat de motor af. Na inspectie bleek er zelfs een laag benzine in de luchtfilterbak te staan :shock: Als ik de benzine toevoer afsluit (door de tank af te koppelen) gaat de motor na verloop van tijd weer beter lopen. Een probleem met mijn benzine toevoer lijkt me.

Ik heb niet veel ervaring met Dell Orto's, maar ik denk dat ik het moet zoeken in de vlotterafstelling/vlotternaald. Maar voordat ik van alles uit elkaar haal graag jullie suggestie en/of tips.

RE: Probleem met de benzinetoevoer.

Geplaatst: zo mar 02, 2008 11:34
door giulia-tom
Starten van een nord doe je ZONDER choke - maakt niet uit hoe nat, koud, warm of wat dan ook. Die zit er werkelijk voor NOP op. totaal overbodig.

Ook niet zomaar aan vlotterstanden ed komen als het eerst WEL goed was.
Dit kan nu liggen aan een lange checklist die je af zult moeten lopen voordat je aan de carbs gaat schroeven. Maar meer info zou op zijn plaats zijn.
(lange tijd stil?, Vuil?, enz enz enz onsteking,enz enz)

Mocht het allemaal wel in de carbs te vinden zijn - koop dan een revisiesetje (ebay e.d.)- en membraampjes voor de acceleratiepompjes kunnen veel goed doen.

Succes! :thumbs:

RE: Probleem met de benzinetoevoer.

Geplaatst: zo mar 02, 2008 14:58
door Pinin01
o.k. geen choke gebruiken dus.

Meer info:
De auto heeft een tijdje stil gestaan
De ontstekking staat op tijd en is in orde.
contactpunt is schoon en goed afgesteld
nieuwe bougies.
carburateurs zijn schoongemaakt.
aan de afstelling is niets veranderd.

Maar omdat er benzine in de luchtfilterbak loopt denk ik dat de vlotternaald van een of allebei niet goed meer afsluit.

Revisiesetje lag al in de planning.

RE: Probleem met de benzinetoevoer.

Geplaatst: zo mar 02, 2008 18:22
door giulia-tom
ZOIETS dus

Maar je ziet toch als je de tussenslang van benzine aanvoer aan 1 kant loshaalt en de chokekabel en dan kun je de bovenkap (4 schroeven - waarvan 1 met plaatje met nr..) omhoog tillen en het niveau van brandstof bepalen.
Dat is als het goed is iets van dan 60%-70% vol.

[/url]

RE: Probleem met de benzinetoevoer.

Geplaatst: zo mar 02, 2008 19:01
door @lfa@lgra
Lijkt idd op vervuilde of defecte vlotternaalden. Als de benzine al in je luchtfilterbak ligt krijgt ie inderdaad veel te veel. Controleer eerst de juiste stand van de vlotters maar eens, controleer of de vlotters lek zijn (gebeurt bijna nooit) en vergelijk het vlotterniveau van beide carburateurs. Maar 10 tegen 1 dat je votternaalden gewoon defect zijn. De afdichting is dan niet optinaal meer, waardoor de beninetoevoer niet goed wordt afgestopt. Vervangen die dingen dus.