Pagina 1 van 1
Koppeling GTV6
Geplaatst: di feb 26, 2008 22:52
door Giulia Bianca
Iemand ervaring met de koppeling van de '86 GTV6 vervangen voor die van een 75 TS of V6 ?
Ik wil van die dubbele plaat koppeling af, wat te doen en wat heb ik nodig hiervoor ???
En heeft er iemand deze onderdelen te koop ?
Alvast bedankt voor de info
RE: Koppeling GTV6
Geplaatst: wo feb 27, 2008 00:09
door Gtvco
Roland,vraag het eens aan fRank,die heeft indertijd bij zijn 90 v6 de dubbele plaat door een enkele van een 75(ts?) vervangen.Gaat al jaren goed.
RE: Koppeling GTV6
Geplaatst: wo feb 27, 2008 20:43
door Giulia Bianca
Marco, dank je voor de tip
Zal hem idd eens polsen
RE: Koppeling GTV6
Geplaatst: wo feb 27, 2008 20:47
door pe1ryx
past 1op 1....andersom (3.0v6bak met gtv6 koppeling)gaat alleen als je de bus wisselt of inkort die over de priseas zit...daarna kan ook dit!!!
RE: Koppeling GTV6
Geplaatst: wo feb 27, 2008 20:52
door frankalfa
Pols!
Roland bij de 90 heb ik idd de complete dubbele plaat arremoei vervangen door de spullen van een recht op en nedere 2.0 carbs bak (1.6/1.8 wellicht ook nog eender en easier to find??

)
Hulpkopp.cilinder ombouwen naar geduwde versie ipv getrokken. Prise-as etc past 1:1, wel de flens voor de cardan overzetten (spie vertanding is eender, steekcirkel bevestigingsbouten is anders.
Enkelplaats 2.0ding kan met gemak +3500kg versjouwen zonder moeite,meerdere keren gedaan ttv de loodsbouwelarij hier.
Heb me sindsdien altijd verwonderd waarom er destijds gekozen is voor de technisch gecompliceerdere, duurdere en belabberder te bedienen dubbelplaats versie voor de v6en??
Grtz,fRank
RE: Koppeling GTV6
Geplaatst: wo feb 27, 2008 21:01
door Giulia Bianca
Thanks voor de reactie !!
Wilde net beginnen typen, je bent me te snel af
Dus resume, alleen het voorste deel vervangen en de flens vd V6 gebruiken