Pagina 1 van 1

Te warm worden 75 3.0

Geplaatst: do feb 07, 2008 21:34
door Adriaan
Als mijn motor warm is en ik rij is de temperatuur goed.
Als ik maar ff stil sta, stoplicht, parkeren, paar minuten hoogstens dus, loopt gelijk de temperatuur op naar grote hoogte (net als mun bloeddruk)
Wat zou dat kunnen zijn? Een thermostaat die niet open gaat?

RE: Te warm worden 75 3.0

Geplaatst: do feb 07, 2008 21:42
door ronald
Hmmm. :-k Wat is grote hoogte bij jou? En draait je fan dan? :?:

RE: Te warm worden 75 3.0

Geplaatst: do feb 07, 2008 21:45
door Dr.Agan
Wat is grote hoogte?

Mijn 75 3.0 doet ook zoiets, water temp. gaat bij stilstaan tot bijna 100 graden, fan gaat aan, water temp zakt tot 90 graden. Het zou geen probleem moeten zijn maar het voelt idd niet lekker :?

RE: Te warm worden 75 3.0

Geplaatst: do feb 07, 2008 21:46
door Dr.Agan
Deze is dubbel.

RE: Te warm worden 75 3.0

Geplaatst: do feb 07, 2008 21:53
door Adriaan
Grote hoogte is echt tot ver in het rood.
De fan slaat aan maar de temp blijft oplopen.
:?
En met enkele minuten bedoel ik r niet 10 maar 1 á 2 ...

RE: Te warm worden 75 3.0

Geplaatst: do feb 07, 2008 22:06
door GTV Boy
Wellicht slechte doorstroming van je koelvloeistof.
Ik denk dat je ergens een verstopping hebt in je circuit.

:idea: Koelsysteem eens goed flushen.

Of...schoep van waterpomp ver heen..

Kan van alles zijn..

RE: Te warm worden 75 3.0

Geplaatst: do feb 07, 2008 22:08
door ronald
Aha.. 8)

Voldoende koelvloeistof? Thermostaat zou dicht kunnen staan, rijdend blijkbaar nét genoeg koeling, stilstaand niet dus..
Pomp zou ook flink versleten kunnen zijn...
Moet je regelmatig bij vullen?

RE: Te warm worden 75 3.0

Geplaatst: vr feb 08, 2008 09:33
door giulia-tom
Geen thermostaat maar een slechte radiateur....(dichtgeslipt -wel iets maar te weinig koelopbrengst)
thermostaat is open omdat je bij rijden anders ook in het rode moet gaan, rijwind doet wel wat maar nooit afdoende bij dichte thermostaat, bovendien wordt er bij rijden kracht geleverd - dus meer warmte.

Hoewel een kapotte pomp ook problemen geeft als je rijdt toch om de waterpomp uit te sluiten: - De stroming kun je kontroleren natuurlijk - je ziet het lopen in het expansievat (draai de dop bij KOUDE lopende motor maar eens los en kijk anders voel je ook nog wat weerstand bij inknijpen van radiateurslang.

Succes! :wink:

RE: Te warm worden 75 3.0

Geplaatst: vr feb 08, 2008 10:42
door KAS
Hoe is de staat van je koelvloeistof? Zit er olie in? Vette beigekleurige drab. Het kan ook zijn dat de koppakking het aan het begeven is.