Pagina 1 van 2
75 v6 inhouden en olio lampje brand = druk is goed ÒPGELOST
Geplaatst: di feb 05, 2008 23:25
door spridget
Een alfa garage die uit het westen komt en waar men waarschijnlijk teveel haagse hopjes eet moet volgens mij eerst zelf eens een
workshop volgen !
Ongelofelijk, de auto op de brug en wat zie ik, een brandstofslang die volledig geknikt gemonteerd is

(slang vanaf tank naar pomp).
Tja dat houd de pomp een tijdje vol maar dat kan nooit goed gaan en inderdaad de pomp is bijna overleden.(maakte ook veel lawaai en liep kwetsbaar bij de carroserie langs)
Ik denk dat men daar in den haag toen een stagiare had rondlopen o.i.d.
Afijn, montage v/e andere pomp heeft het probleem verholpen
prettige bijkomstigheid is dat nu het oliedruklampje ook niet meer brand ??
Na 1,5 jaar stilstand is de v6 america 89" weer tot leven gewekt maar loopt niet goed.
Tot zo'n 3000 toeren gaat het goed maar dan houd de motor in, soms even weer oke .
Tijdens een ritje snelweg 130-140 geen probleem maar van de snelweg af is het weer mis en begint de auto weer te hikken.
Kan het zijn dat de brandstof vervuild is (zat niet veel meer in de tank) en het brandstoffilter verstopt is?
De brandstofpomp maakt best wel veel lawaal en is niet eens zo oud, word deze mischien overbelast door een verstopping?
Affijn, morgen maar een nieuw filter halen om dit in ieder geval uit te sluiten.
Verder knippert het oliedruk lampje continue terwijl de meter de druk wel goed aangeeft ?
iemand suggesties?
p.s. net nog even een blokje om geweest (moest het geluid even horen) en de eerste 300m is goed en dan is het weer mis.
één troost , een perfect werkend alfacontrol

RE: 75 v6 inhouden en olio lampje brand = druk is goed?
Geplaatst: di feb 05, 2008 23:34
door Alessandro
oliedruklampje => vervang de densor/schakelaar links van het blok, nèt achter de dynamo => opgelost.
Nieuwe benzine is heel belangrijk, die moderne zooi veroudert belachelijk snel!
Nieuw filter: goed idee.

De pomp moet je niet aan twijfelen, als ie geluid maakt, dan werkt ie.

RE: 75 v6 inhouden en olio lampje brand = druk is goed?
Geplaatst: di feb 05, 2008 23:40
door spridget
De pomp moet je niet aan twijfelen, als ie geluid maakt, dan werkt ie
maar kan het ook zijn dat de pomp lawaai maakt (als het filter verstopt is) meer prestatie moet leveren ?
En als het dit niet is, wat kan het dan evt. nog zijn?
RE: 75 v6 inhouden en olio lampje brand = druk is goed?
Geplaatst: wo feb 06, 2008 10:22
door spridget
het vreemde is wel dat stationair de motor wel goed op toeren loopt ?
RE: 75 v6 inhouden en olio lampje brand = druk is goed?
Geplaatst: wo feb 06, 2008 10:37
door giulia-tom
Ga nu maar eerst eens je filter vervangen!
Eerst zorgen dat je dingen uitsluit - daarna verder kijken..... (misschien heeft ie door slechte benzinedruk wel net genoeg om stationair wel goed te lopen - misschien is de massa slecht op de pomp want je hebt het over herrie)
Dus aan de slag!

RE: 75 v6 inhouden en olio lampje brand = druk is goed?
Geplaatst: wo feb 06, 2008 10:39
door spridget
yes yes, vanmiddag komt er een nieuw fliter onder, wel heb ik de indruk dat bij gasgeven de pomp meer lawaai maakt
RE: 75 v6 inhouden en olio lampje brand = druk is goed?
Geplaatst: wo feb 06, 2008 10:47
door giulia-tom
Laat je tank dan ook maar eens leeglopen (in de jerrycan)
Dichtmaken - vullen door een filter - auto op de kont eens heen en weer schudden

en wederom eens leegtrekken.....wat is het resultaat?
RE: 75 v6 inhouden en olio lampje brand = druk is goed?
Geplaatst: wo feb 06, 2008 10:55
door spridget
grr, tank is net volgetankt..
RE: 75 v6 inhouden en olio lampje brand = druk is goed?
Geplaatst: wo feb 06, 2008 17:28
door spridget
Het oude filter zat verkeerd gemonteerd (met pijl naar de tank) nieuw filter eronder en yes hij loopt goed en trekt goed door (2000m gereden) , auto weer stil gezet maar
helaas toen ik wegging was het meteen weer mis. Zou dit toch met de benzinepom te maken hebben?
Stationair doet het probleem zich niet voor alleen tijdens accelereren. Tot 3000/3500 toeren is het goed. Als ik rustig optrek kan ik soms wel iets verder.
Het gas vol intrappen resulteert in smoren en hotten en stoten.
De benzinepomp maakt nu nog steeds net zoveel lawaai als voorheen, en zal deze vervangen door een andere.
Tevens zit er een open filter op die er erg vies uit ziet, zal deze in ieder gevaL reinigen of vervangen!
Als het dan nog niet goed is weet ik niet waar ik verder naar moet kijken.
RE: 75 v6 inhouden en olio lampje brand = druk is goed?
Geplaatst: wo feb 06, 2008 19:17
door giuliettaevo
meet de opbrengst van de pomp eens op en meet de brandstofdruk op. klinkt alsof je brandstof te weinig krijgt als je hem belast. controleer ook de vacuumslang naar de drukregelaar op scheurtjes e.d.
Evt. complete brandstofrail even losschroeven en dan uit de inlaten trekken (en starten) om te kijken of alle injectoren wel fatsoenlijk meedoen. wel even de + draad op de bobine losmaken voor je dit doet!
RE: 75 v6 inhouden en olio lampje brand = druk is goed?
Geplaatst: wo feb 06, 2008 20:32
door ronald
Het filter zit achterstevoren onder de auto he! Dus goed kijken hoe de slang loopt..

RE: 75 v6 inhouden en olio lampje brand = druk is goed?
Geplaatst: wo feb 06, 2008 20:48
door spridget
oeps, dat meen je niet .. ik moest even snel en zag dat de pijl richting de tank wees dus dacht dat hij verkeerd om zat..
maar de brandstofpomp komt na de filter,
Re: RE: 75 v6 inhouden en olio lampje brand = druk is goed?
Geplaatst: wo feb 06, 2008 22:16
door Alessandro
maar de brandstofpomp komt na de filter,
Nee, eerst de pomp, dan het filter!
controleer ook even of de klep van de luchtmassameter soelpel scharniert.

RE: 75 v6 inhouden en olio lampje brand = druk is goed?
Geplaatst: wo feb 06, 2008 22:18
door spridget
thanks, morgen zal ik er mee aan de gang gaan, kan het kwaad er eerst nog mee te rijden?
Re: RE: 75 v6 inhouden en olio lampje brand = druk is goed?
Geplaatst: wo feb 06, 2008 22:27
door Alessandro
thanks, morgen zal ik er mee aan de gang gaan, kan het kwaad er eerst nog mee te rijden?
Beter niet hè, want dan zit dalijk het vuil aan de kant van het filter, die straks richting motor gaat...........
