156 v6; reageert traag op gas,inspuitlampje brandt>solved
Geplaatst: zo feb 03, 2008 15:39
Na enkele dagen euforisch rondgejakkert te hebben gisteravond een deceptie; mn vriendin reed ons naar huis na een verjaardag (ik 1/2 teut ernaast)Zij :'goh wat reageert ie raar op gasgeven en er brandt een lampje'...
(ik bij mezelf>ja uhhuh..
)
Eenmaal thuis de auto zelf de loods ingereden en idd, tis net of er en heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel lang elastiek tussen gaspedaal en gasklep zit (drive by een heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeele lange wire zeg maar...
).
Nah accuklem ernaast gelegd en slaapje gedaan.
Daarnet gestart; niks veranderd: Na contact aan en starten , kun je 1x 'normaal' gasgeven , de motor reageert dan zoals gebruikelijk
.
(het inspuitlampje brandt btw al vanaf contact aan en gaat 1x kort uit na starten om vervolgens netjes terug te gaan branden...
)
Alle pogingen erna om gas te geven resulteren in een zeer traag oppakkende motor; om m dan bv vanaf stationair op 4000 rpm te krijgen moet je het pedaal pakweg 2 sec onderin houden om t gewenste toerental te bereiken....Hij loopt verder wel netjes en zonder haperingen.
Hulplijn ingeschakeld
(cmva); krukaspositiesensor gewisseld voor een andere evenals een nokkenaspos.sensor>beide geen merkbaar resultaat.
Had wel afgelopen week de kat vervangen door een rechte pijp ,die heb ik ook terug in de kast geslingerd en de kat terug gemonteerd>nada difference..
Iemand die dit herkent en wellicht weet welk component ik uit moet wisselen (lmm, sensor van het gaspedaal oid??)
Graag jullie input, alvast bedankt, grtz,fRank


Eenmaal thuis de auto zelf de loods ingereden en idd, tis net of er en heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel lang elastiek tussen gaspedaal en gasklep zit (drive by een heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeele lange wire zeg maar...

Nah accuklem ernaast gelegd en slaapje gedaan.
Daarnet gestart; niks veranderd: Na contact aan en starten , kun je 1x 'normaal' gasgeven , de motor reageert dan zoals gebruikelijk


(het inspuitlampje brandt btw al vanaf contact aan en gaat 1x kort uit na starten om vervolgens netjes terug te gaan branden...

Alle pogingen erna om gas te geven resulteren in een zeer traag oppakkende motor; om m dan bv vanaf stationair op 4000 rpm te krijgen moet je het pedaal pakweg 2 sec onderin houden om t gewenste toerental te bereiken....Hij loopt verder wel netjes en zonder haperingen.
Hulplijn ingeschakeld

Had wel afgelopen week de kat vervangen door een rechte pijp ,die heb ik ook terug in de kast geslingerd en de kat terug gemonteerd>nada difference..

Iemand die dit herkent en wellicht weet welk component ik uit moet wisselen (lmm, sensor van het gaspedaal oid??)
Graag jullie input, alvast bedankt, grtz,fRank