Pagina 1 van 2
Ach het went..... nu weer een gas probleem EN KLAAR
Geplaatst: za feb 02, 2008 10:38
door sprint88
Sinds gisteren loopt ie niet meer normaal op gas
Soms even redelijk normaal dan weer al stotend en stotterend zodat je niet weet hoe snel over te schakelen op benz.
en dan natuurlijk geen probleem.
Het lijkt mij de gaspomp.............. volgende week maar eens navragen.
Misschien kan het eventueel nog iets anders zijn.
Dus wie ..............?
Als het de pomp is ga ik echt eens lekker slopen aan de 156
dr uit met dat gas ..........
dus als iemand dan een leuke installatie nodig is met dan een defecte pomp
grt rogeralfa

RE: Ach het went..... nu weer een gas probleem 156-1.8sw
Geplaatst: za feb 02, 2008 10:49
door ravado
wat voor type lpg-installatie zit er nu in??
hoeveel km's heeft de 156 gelopen en sinds welke km stand zit de lpg installatie erin?
reageert, als het probleem zich vooordoet, het lpg op alle standen van het gaspedaal hetzelfde?
RE: Ach het went..... nu weer een gas probleem 156-1.8sw
Geplaatst: za feb 02, 2008 10:53
door sprint88
De 156 heeft 217.000 km gelopen en voor zover ik het weet zit het gas er vanaf het begin op.
Vailliant installatie
Probleem doet zich inderdaad voor bij zo ongeveer alle snelheden voor, voor zover ik dat heb geprobeerd
het lijkt op een zwaar onregelmatige brandstof toevoer.
grt rogeralfa

RE: Ach het went..... nu weer een gas probleem 156-1.8sw
Geplaatst: za feb 02, 2008 10:56
door bertonejaap
Roger 10 tegen 1 is het je gaspomp. Ik heb hetzelfde gehad en heb er net een gereviseerde gaspomp ingekregen. Hij loopt nu weer als een zonnetje.
Het is altijd de moeite waard om er een andere pompm in te zetten, vooral met de huidige benzineprijzen.
De meeste pompen gaan omstreeks 2 ton kapot.
RE: Ach het went..... nu weer een gas probleem 156-1.8sw
Geplaatst: za feb 02, 2008 11:01
door sprint88
Wat koste dat grapje Jaap?
grt rogeralfa

RE: Ach het went..... nu weer een gas probleem 156-1.8sw
Geplaatst: za feb 02, 2008 11:02
door ravado
het is inderdaad zo dat veel lpg pompen rond de 200-250k kapot gaan.
Je kan er een gereviseerde inzetten of anders een 2ehands (op marktplaats staat een adv. van iemand uit Assen die een behoorlijk aantal heeft liggen)
mogelijk dat je dan voor nog minder geld klaar bent.....
Ik zou de g3 houden dat kan al uit (uitgaande van een reeds ingebouwde installatie) bij 3.000 km per jaar met de huidige benzineprijzen.....
RE: Ach het went..... nu weer een gas probleem 156-1.8sw
Geplaatst: za feb 02, 2008 11:04
door dvermaat
Het kan ook nog de sensor zijn die de opvoer regelt, die is vaak los van de pomp en dus goedkoper te wisselen
RE: Ach het went..... nu weer een gas probleem 156-1.8sw
Geplaatst: za feb 02, 2008 11:13
door bertonejaap
Roger je hebt PB
RE: Ach het went..... nu weer een gas probleem toch raar
Geplaatst: za feb 09, 2008 20:41
door sprint88
Toch raar...................................
vanmorgen naar Emmen geweest
en als je op de grote weg rijdt en een mooie constante snelheid aanhoud,
rij je dus gewoon op gas naar emmen
wanneer je flink doortrekt of afremt en weer optrekt gaat het mis.
Op de terugweg weer hetzelfde op de N34 gewoon op gas naar huis gereden en bij afslag hardenberg de benz er weer op.
dus zijn er nog specialisten die iets meer kunnen zeggen
maandag ga ik de gasboer in hoogeveen bellen om te kijken wat die zegt
grt rogeralfa

RE: Ach het went..... nu weer een gas probleem toch raar
Geplaatst: za feb 09, 2008 22:18
door WhizzMan
Lijkt me dat de pomp dan nog wel goed is. Ik zou de klep(pen) eens nakijken of ze wel goede massa hebben en de druksensor. Er zit zo'n module met sensor en kleppen onder je motorkap, ik heb vaagheden gehad met slechte massa daar die erg op jou symptomen lijken. Andere optie is de lambda-sonde aansluiting. Schakelt ie bij warme motor lekker snel over op gas, of duurt het meer dan een minuut? Als het veel langer duurt heb je dikke kans dat je gascomputer op noodloop staat omdat de lambdasonde geen (goed) signaal meer kan geven aan de gascomputer.
RE: Ach het went..... nu weer een gas probleem toch raar
Geplaatst: za feb 09, 2008 22:38
door dvermaat
Kan nog steeds de pomp zijn m.i.
hebben hier ook een auto op lpg.
Als de tank vol is geen probleem, maar vanaf dat ie half leeg is de zelfde symptomen.
gisteren bleek de pomp niet goed te zijn.
Als de tank vol is heb je al bijna genoeg druk, maar vanaf de helft moet ie meer gaan opvoeren.
RE: Ach het went..... nu weer een gas probleem toch raar
Geplaatst: zo feb 10, 2008 21:09
door Andretti Molletti
Mijn natuurkunde leraar zei dat de druk van een damp boven de vloeistof in een afgesloten vat eigenlijk alleen maar afhankelijk was van de temperatuur...
Tenzij het vat oneindig groot is of de hoeveelheid vloeistof oneindig klein
Je kunt je pomp controleren aan de hand vd druksensor tijdens het rijden... meet de spanning op de middelste draad en die is altijd constant (zelfde druk). De druk wordt louter en alleen bepaald door de tankdruk + de afgeregelde druk van de drukregelaar... de pomp heeft hier geen invloed op tenzij de pomp niet voldoende kan leveren, wat dus waarschijnlijk het geval is bij sprint88.
RE: Ach het went..... nu weer een gas probleem toch raar
Geplaatst: zo feb 10, 2008 21:51
door dvermaat
aha dus werkt eigenlijk hetzelfde als de gasfles op bijvoorbeeld een barbecue
Re: RE: Ach het went..... nu weer een gas probleem toch raa
Geplaatst: ma feb 11, 2008 16:50
door WhizzMan
Mijn natuurkunde leraar zei dat de druk van een damp boven de vloeistof in een afgesloten vat eigenlijk alleen maar afhankelijk was van de temperatuur...
Tenzij het vat oneindig groot is of de hoeveelheid vloeistof oneindig klein
Je kunt je pomp controleren aan de hand vd druksensor tijdens het rijden... meet de spanning op de middelste draad en die is altijd constant (zelfde druk). De druk wordt louter en alleen bepaald door de tankdruk + de afgeregelde druk van de drukregelaar... de pomp heeft hier geen invloed op tenzij de pomp niet voldoende kan leveren, wat dus waarschijnlijk het geval is bij sprint88.
Mijn natuurkundeleraar had de ballen verstand van vloeibare gasinjectie want toen ik naar school ging hadden ze nog geen drempels, alleen kuilen.
LPI wil vloeistof hebben die onder vaste druk rondgepompt wordt langs de injectoren. Als de pomp soms wat damp hapt omdat je bij halflege tank "klotsen" krijgt en ie dat niet gecorrigeerd krijgt omdat ie slecht draait zou dat het wel kunnen dat zoiets toch van invloed is in theorie. Wat je dan echter ook zou moeten krijgen is dat ie bij planken ook moet gaan haperen??? Misschien iets meer testen met dit soort scenarios?
De pomp in de meest eenvoudige LPI installatie heeft al 2 opvoersnelheden die afhankelijk van het druk
verlies ingeschakeld worden. In moderne installaties is dat geloof ik zelfs 4 of 5 snelheden? Kan je de pomp verschillende snelheden horen pompen of zelfs af en toe afschakelen bij stationair?
RE: Ach het went..... nu weer een gas probleem toch raar
Geplaatst: ma feb 11, 2008 17:28
door dvermaat
En daar ben ik het dan weer mee eens, bij ons maakt de pomp bij meer toeren duidelijk meer geluid dan bij langzaam rijden
De de gas inbouw toko (vialis systeem) geeft ook aan dat het wel degelijk afhankelijk is van de vulling i.c.m de kwaliteit van de pomp.
kon ook nog de sensor zijn in eerste instantie omdat de pomp wel een seintje moet krijgen dat ie in een andere stand moet.
Maar was de pomp