Pagina 1 van 1
carter 105 serie
Geplaatst: do jan 31, 2008 21:56
door hondaman
Enige tijd geleden was er op het forum een topic over het ombouwen van een TS blok naar een 105 serie(kan het helaas niet terugvinden)Daarin werdt gesteld dat een 1600 carter en oliepomp anders zijn dan een 1300.Ik heb dus een 1300 .Mijn blok(TS) ligt er nu uit ,en omdat ik de boel goed voor elkaar wil hebben,heb ik eens in het onderdelenboek gekeken maar daar hebben ze beide hetzelfde artikelnummer.Hoe zit dat nou?Kan ik mijn pomp ook zo omwisselen voor die van een nieuwere spider?Of moet ik dan nog weer een ander carter opzoeken?
RE: carter 105 serie
Geplaatst: do jan 31, 2008 22:10
door Bertonebianco
Kijk ook maar eens bij mijn project. Conversie 116 naar 105. Daar vindt je ook van alles over oliepomp en carter en wat er wel en niet past.
Oliepomp spider vraagt het diepe carter. Er zijn er die de oliepomp hebben ingekort. Doorhalen en alu lassen.
1300 carter is ondiep, 1600 en hoger zijn diep en te gebruiken bij de moderne spider oliepomp.
Eric
RE: carter 105 serie
Geplaatst: do jan 31, 2008 22:35
door Giulia Super
Niet alle 1300 type`s zijn ondiep, alleen de 1300 Ti en ook de vroege 1600 hebben een 18 mm diep deksel met een bijpassende kortere zuigbuis, alle overige 1300 1600 1750 2000 zijn 28 mm diep met bijbehorende zuigbuis. Het bovenste deel van het pomp gedeelte heeft voor alle 105 type`s hetzelfde onderdeelnummer. Het bovencarter is even hoog alleen de oudere type`s hebben niet de 2 boutjes in het achterste hoofdlager.
RE: carter 105 serie
Geplaatst: do jan 31, 2008 22:49
door hondaman
dank je .Heb net even op de site van Prins gekeken,en die geven ook overal de zelfde oliepompen voor op.Ik heb echter wel eens gelezen dat een pomp voor een spider 4 anders is .Hoe zit dat dan?