Pagina 1 van 1
Diagnosestekker 155.
Geplaatst: vr jan 25, 2008 16:06
door Gtvco
Kan iemand mij vertellen waar de diagnosestekker van een 155 2.0 16v zich bevindt?Dit om eens een en ander uit te kunnen lezen via een laptop.
RE: Diagnosestekker 155.
Geplaatst: vr jan 25, 2008 17:48
door Theo Romeo
Àls je d'r niet uitkomt Marco, ik heb nog wat Technical Manuals liggen voor een 155 16V, kun je lenen. Niet vies maken

RE: Diagnosestekker 155.
Geplaatst: vr jan 25, 2008 18:28
door Gtvco
RE: Diagnosestekker 155.
Geplaatst: vr jan 25, 2008 19:26
door Martin H
Onder de motorkap, in het midden van het schutbord zit een zwart rechthoekig afdekkapje. Links er van zit dan de diagnostekker, als ik het goed heb begrepen. (en dan links als je voor de auto staat. In rijrichting gezien dus rechts van dat kapje

)
RE: Diagnosestekker 155.
Geplaatst: vr jan 25, 2008 19:36
door Martin H
Onder de "O" van "Corse"
copyright: 155 registerleider Harry

RE: Diagnosestekker 155.
Geplaatst: zo jan 27, 2008 23:32
door Gtvco
Gevonden en auto gisteren samen met Michel uitgelezen.Geen faultcodes zei de laptop.Vond ik op zich jammer want de auto heeft zo nu en dan last van een "hikje" variërend tot een "hik" zo tussen de 2000 en 2500 rpm.Dus geen aanwijzing van het hoe en waarom.

RE: Diagnosestekker 155.
Geplaatst: ma jan 28, 2008 09:33
door Michel
Bedacht me gisteren pas dat mijn toenmalige 146 (1.8 TS 16V) dat op latere leeftijd ook begon te krijgen...heel zelden.
Ook nooit geweten waarom.
Re: RE: Diagnosestekker 155.
Geplaatst: ma jan 28, 2008 11:26
door Rob75
Gevonden en auto gisteren samen met Michel uitgelezen.Geen faultcodes zei de laptop.Vond ik op zich jammer want de auto heeft zo nu en dan last van een "hikje" variërend tot een "hik" zo tussen de 2000 en 2500 rpm.Dus geen aanwijzing van het hoe en waarom.

Even een schot voor de boeg:
- check of de nokkenasversteller goed werkt,
- kijk eens naar de waarden die de lambdasonde afgeeft.
Vooral dat laatste geeft geen foutmeldingen in de ECU maar kan wel bovenstaande problemen opleveren. Wat vooral van belang is, is te controleren of de variatie in spanning voldoende is.
Groet,
Rob
RE: Diagnosestekker 155.
Geplaatst: ma jan 28, 2008 12:28
door Brul(tm)
Kun je iets over de staat van onderhoud vertellen? Wie weet versleten bougies?
Groetjes,
Marc
RE: Diagnosestekker 155.
Geplaatst: ma jan 28, 2008 12:54
door Martin H
Bouwjaar? (type ECU?)
Met of zonder Squadra sjip?
Had het idee dat de mijne met de originele chip ook iets hobbelde.
Met Squadra heb ik het niet meer gemerkt.
RE: Diagnosestekker 155.
Geplaatst: ma jan 28, 2008 18:16
door WhizzMan
155 16V heeft een "irritante" hobbel tussen de 2000 en 2500 als je van geen gas naar een beetje gas overschakelt. Dit is bij allemaal zo, het wordt veroorzaakt door de ECU die de nokkenasversteller wel/niet/wel/niet in werking stelt, hij is dan nogal twijfelachtig en je auto gaat daar van "hobbelen". Eventueel kan je als je een Squadra chip hebt deze (gratis?) laten upgraden door Stephan, anders is de aanschaf van een squadra chip met vermelden van dit probleem bij Stephan zeer waarschijnlijk de oplossing van je probleem. Samengevat, mail/bel Stephan, die kan je probleem waarschijnlijk oplossen.
Re: RE: Diagnosestekker 155.
Geplaatst: ma jan 28, 2008 23:48
door Gtvco
155 16V heeft een "irritante" hobbel tussen de 2000 en 2500 als je van geen gas naar een beetje gas overschakelt. Dit is bij allemaal zo, het wordt veroorzaakt door de ECU die de nokkenasversteller wel/niet/wel/niet in werking stelt, hij is dan nogal twijfelachtig en je auto gaat daar van "hobbelen".
Denk dus dat het deze "hobbel" is.Er zit geen Squadra chip in en ik was niet van plan om er 1 in te steken.Het is nu ook niet zo dat hij er constant last van heeft.Soms weken geen last van en dan weer een paar keer wel.En staat van onderhoud is aardig goed te noemen.Tenminste vanaf 2003 tot op heden wat ik er qua onderhoud aan gedaan heb is bekend en gedocumenteerd aan de hand van rekeningen.Nieuwe bougies komen er eigenlijk over 10.000km pas in,dus misschien toch maar wat eerder vervangen

En ik ervaar het nu eigenlijk nu meer als licht inhouden tussen 200 en 2500 rpm.Toen ik hem pas had leek het of hij er veel meer last van had.