Pagina 1 van 2
33 1.4IE Imola op 3 cylinders
Geplaatst: vr jan 25, 2008 01:20
door davy073
mijn 33 1.4IE Imola loopt nog op 3 cylinders.
cylinder 1 deze doet niet mee.
wat al gedaan:
bougie's vervangen
kabels omgezet en uitgewisseld ( bougie vonkt wel )
injector vervangen ( deze spuit wel in )
nokkenassen en klepstoters vervangen ( was nodig ze tikte nogal )
alle mogenlijke uitwisselingen al gedaan en het probleem blijft bij cylinder 1!!!!!!!
is mischien de vonk niet sterk genoeg? ( brandstof/lucht/vonk geeft toch ontbranding? )
misschien gaat er 1 klep niet ver genoeg open? ( nieuw ingemeten nokkenassen en stoters dus zou goed moeten zijn )
computer goed bekeken en uitgewisseld ( is niks mis mee )
de accu is wel 6 jaar oud maar wel voldoende spanning/ampere
dynamo levert voldoende stroom
wel meet ik 7 ohm weerstand op het contactslot.
brandstofpomp en filter nog niet nagekeken. ( de verstuiverrail staat wel onder druk )
ik kom er dus niet echt meer uit.
misschien hebben jullie nog ideeen dus vandaar deze post
als je meer info nodig hebt dan hoor ik het graag
alvast bedankt.
Davy
RE: 33 1.4IE Imola op 3 cylinders
Geplaatst: vr jan 25, 2008 01:25
door Robkg
Heb je een compressie test gedaan? Bij mijn 33 was toen dr tijd de koppakking kapot, daardoor liep die ook maar op 3 cilinders, omdat die geen druk kon opbouwen.
RE: 33 1.4IE Imola op 3 cylinders
Geplaatst: vr jan 25, 2008 09:20
door davy073
de koppakking is ook vervangen ( moet wel als je je nokkenassen vervangt )
RE: 33 1.4IE Imola op 3 cylinders
Geplaatst: vr jan 25, 2008 10:07
door Michiel145
Ik denk niet dat het veel zal uitmaken maar kan je niet even de ontsteking omwisselen met die van de tegenliggende cilinder (nummer3 dacht ik). Dan kan je in iedergeval even uitsluiten dat hij misschien niet sterk genoeg vonkt.
Verder kan je de 33 toch ook nog uitlezen met knippercode's dacht ik...., misschien is dit nog een idee (fase sensor

)
Re: RE: 33 1.4IE Imola op 3 cylinders
Geplaatst: vr jan 25, 2008 10:17
door Gerrelt
Ik denk niet dat het veel zal uitmaken maar kan je niet even de ontsteking omwisselen met die van de tegenliggende cilinder (nummer3 dacht ik). Dan kan je in iedergeval even uitsluiten dat hij misschien niet sterk genoeg vonkt.
Goede idee! Maar, nummer 1 en nummer 2 vuren tegelijkertijd.
Dus als je op de bobine de twee kabels omwisseld, en je merkt geen verschil, dan kun je de ontsteking uitsluiten. Doet nu cylinder nummer2 het niet meer, dan is de bougiekabel of de bobine stuk.
Verder kan je de 33 toch ook nog uitlezen met knippercode's dacht ik...., misschien is dit nog een idee (fase sensor

)
Kan dat?? Weet jij misschien hoe dat moet bij een 1.4 ? Ik ben daar al een tijdje naar op zoek.
RE: 33 1.4IE Imola op 3 cylinders
Geplaatst: vr jan 25, 2008 10:19
door ronald
Tóch zou ik compressie meten, dan weet je wat.

Re: RE: 33 1.4IE Imola op 3 cylinders
Geplaatst: vr jan 25, 2008 10:39
door Michiel145
Kan dat?? Weet jij misschien hoe dat moet bij een 1.4 ? Ik ben daar al een tijdje naar op zoek.
Zie
HIER het linkje voor de knippercode's. Deze wordt ondersteund door de Motronic 1.7, 3.1 en de 4.1
Maar wat Ronald aangeeft..., misschien toch ook maar even de compressie checken

RE: 33 1.4IE Imola op 3 cylinders
Geplaatst: vr jan 25, 2008 11:18
door Bartman
Een 1.4 heeft Magnetti Marelli.
Re: RE: 33 1.4IE Imola op 3 cylinders
Geplaatst: vr jan 25, 2008 12:06
door davy073
Een 1.4 heeft Magnetti Marelli.
hoe kun je deze uitlezen dan?
Re: RE: 33 1.4IE Imola op 3 cylinders
Geplaatst: vr jan 25, 2008 12:50
door Michiel145
Een 1.4 heeft Magnetti Marelli.
Ohh.., dacht altijd dat de 33 Bosch had en de eerste type 145 Magnetti Marelli..., blijkbaar dus niet

Re: RE: 33 1.4IE Imola op 3 cylinders
Geplaatst: vr jan 25, 2008 14:53
door Speeder
Een 1.4 heeft Magnetti Marelli.
hoe kun je deze uitlezen dan?
Met een speciale Alfa/Fiat diagnosecomputer....geen knippercode helaas

Bij een te lage brandstofdruk zal hij over het algemeen beroerd gaan lopen, niet slechts op 1 cilinder. Ik zou ook een compressietest doen. Daarnaast kan je proberen de disbobines om te draaien...was al gezegd. Weet je zeker dat de aansturing van de injectoren oke is? Al met een scope het signaal van alle 4 de injectoren vergeleken?
RE: 33 1.4IE Imola op 3 cylinders
Geplaatst: vr jan 25, 2008 17:02
door davy073
we hebben de injectorkabel van cylinder 2 op cylider 1 gezet ( was net lang genoeg )
en van cylinder 1 naar 2.
cilinder 1 die eerst niet mee deed die deed het nu ook niet en cylinder 2 deed het wel gewoon.
we hebben alle mogenlijke bedenksels en uitwisselingen al gedaan zonder rezultaat.
cylinder 1 wil niet meekomen.
ook de kabels ban de bobine uitgewisseld en oor hier geen rezultaat.
wat hebben we al uitgesloten;
de bougie;s
de bougie kabels
injectoren + injectoraansturing
bobine.
conectoren en massa aansluitingen zuiver gemaakt
een bdp sensor die doet het wel of die doet het niet? die kan toch niet selectief op 1 cylinder kapot zijn??
RE: 33 1.4IE Imola op 3 cylinders
Geplaatst: vr jan 25, 2008 17:07
door ronald
Nee dat kan niet.. alles of niks.
Benzine, vonk op tijd, we missen de compressie nog...

RE: 33 1.4IE Imola op 3 cylinders
Geplaatst: vr jan 25, 2008 19:02
door davy073
wordt aan gewerkt morgen weet ik de verhoudingen per cylinder
RE: 33 1.4IE Imola op 3 cylinders
Geplaatst: za jan 26, 2008 14:14
door davy073
compressie gemeten en is op alle cylinders zo goed als gelijk nl. 10bar
iemand nog suggesties!!!