Dieselklop? Hoor zelf eens ...
Geplaatst: vr apr 22, 2005 14:59
Heb sinds vandaag eindelijk alle papieren en kentekens.
Eindelijk met de 33 (legaal) de baan op.
Hij heeft ondertussen ongeveer een maand of 6 stilgestaan. Heeft enkel een ritje van 100 km gedaan van de verkoper naar mij thuis (stond toen al ongeveer 4 maand stil) en ik heb er zelf in de andere maanden ook amper mee gereden.
Toen ik hem kocht draaide de motor mooi. (denk ik toch) Nu zit ik echter met volgend fenomeen. De motor doet raar, het is net of het een diesel is.
Ik moet nu nog wel de wagen een onderhoud geven: nieuwe olie, bougies, D-riemen, ... maar daar heb ik dus nu een vraagje bij.
Ik ben van plan om vooraleer ik de olie aflaat, de motor eens te flushen. (had mooi resultaat bij de 33 van Michel). Ik zou tegelijkertijd ook een flush voor de hydraulische kleppen erbij willen gieten (kwestie van maar 1 keer mijn olie te moeten vervangen, heb geleerd zuinig te zijn sinds ik regelmatig met Nederlanders in contact kom
). Mag je nu die 2 flushen tegelijk in de motor kappen, of toch beter eerst de ene flush, olie verversen en enkele km's later hetzelfde doen met de andere flush, of mag ik de 2 flushen gebruiken en maar 1 keer mijn olie verversen.
De vraag nadien gaat natuurlijk zijn of ik van mijn diesel af ga zijn, of dat er toch nog andere oorzaken zijn van die dieselklop. (waar ik dus voor vrees, ben nogal pessimistisch ingesteld
) Heb al zitten denken aan pingelen, maar dan had ie dat toch van in het begin moeten hebben. Hij heeft in tussentijd amper gereden. Als iemand reeds een idee mocht hebben (weet dat het moeilijk is zonder de wagen echt te zien of te horen), laat maar weten.
Die dieselklop heb ik ook vastgesteld toen ook het DInk-spook opdook. Dit euvel is ondertussen al verholpen: was idd ook het vacuumklepje. (ben blijkbaar toch goeie Ghostbuster, met dank aan Dink zijn topic trouwens, wist ik ineens waar ik moest zoeken) Het zou me echter verbazen of dat klepje iets te maken zou hebben met het huidige fenomeen.


Toen ik hem kocht draaide de motor mooi. (denk ik toch) Nu zit ik echter met volgend fenomeen. De motor doet raar, het is net of het een diesel is.

Ik ben van plan om vooraleer ik de olie aflaat, de motor eens te flushen. (had mooi resultaat bij de 33 van Michel). Ik zou tegelijkertijd ook een flush voor de hydraulische kleppen erbij willen gieten (kwestie van maar 1 keer mijn olie te moeten vervangen, heb geleerd zuinig te zijn sinds ik regelmatig met Nederlanders in contact kom

De vraag nadien gaat natuurlijk zijn of ik van mijn diesel af ga zijn, of dat er toch nog andere oorzaken zijn van die dieselklop. (waar ik dus voor vrees, ben nogal pessimistisch ingesteld

Die dieselklop heb ik ook vastgesteld toen ook het DInk-spook opdook. Dit euvel is ondertussen al verholpen: was idd ook het vacuumklepje. (ben blijkbaar toch goeie Ghostbuster, met dank aan Dink zijn topic trouwens, wist ik ineens waar ik moest zoeken) Het zou me echter verbazen of dat klepje iets te maken zou hebben met het huidige fenomeen.