Pagina 1 van 1

Motorsteunen TS in 105

Geplaatst: zo jan 20, 2008 20:41
door LENZ
Heb een TS in een giulia geplaatst en nu valt op dat de motor minder gekantelt is dan normaal in een 105 (staat bijna recht, hangt ietsje naar links).
Carter staat niet recht en bak uiteinden zit teveel naar rechts (oftewel pook komt niet mooi naar boven in het midden).
Oftewel de motor moet aan de linkerzijde zakken en rechts omhoog of gelijk blijven.
Bijkomend probleem is dat de CSC(?) uitlaat vol tegen het stuurhuis aanzit en de voorpijp tegen de bodem drukt thv de pedalen.
Heb de standaard 2.0 een half jaar geleden omgebouwd naar TS en er zaten toen volgens mij geen motorsteunen van de TS meer bij. Oude motor is inmiddels weg.
Volgens mij heb ik toen de steunen van de oude motor gebruikt.
Had ik de TS steunen moeten gebruiken? Kon nog wat oude TS steunen vinden (1 zonder rubber) en daar was al direct zichtbaar dat het stalen deel van de TS aan de linker zijde al flink korter was.
Ga morgen wat rommelen met diverse steunen en verwacht met de TS steunen of een combinatie van wel tot het gewenste resultaat te komen, maar ben benieuwd wat jullie ervaringen hierin zijn.

RE: Motorsteunen TS in 105

Geplaatst: ma jan 21, 2008 01:48
door DJ
Volgens mij staat de TS in de berlina die m'n vader aan het bouwen is gewoon op 105 serie motorsteunen (weet het niet eens zeker meer)
Lijkt me ook logisch. Onderblokken zijn gelijk en die motorsteunen horen bij de body. Ik weet niet hoe het giulia zit maar bij m'n bertone is de bodemplaat L en R van de de cardantunnel ongelijk (L=breder) terwijl bij 75TS L en R de bodemplaat gelijk is (afstand dorpel/tunnel)
Dus TS op TS steunen in 105 past niet lijkt mij. Correct me if i'am wrong.
De TS in de berlina staat er zo op het oog in ieder geval goed in. Maar hangt nog geen uitlaat aan.

Gr,
DJ

Re: RE: Motorsteunen TS in 105

Geplaatst: ma jan 21, 2008 21:24
door MiaGiulia
De TS in de berlina staat er zo op het oog in ieder geval goed in. Maar hangt nog geen uitlaat aan.
Gr, DJ
Buona sera Dirk Jan, ja en als je de uitlaat gaat monteren begint de ellende of zoals je misschien ook kunt zien, de uitdaging.
Lenz, je hebt reeds m'n ervaringen ontvangen mbt steunen en uitlaat, succes.
Saluti,
Arthur.
(ook nog steeds bezig de uitlaat aan te passen, dus klaar ben je eigenlijk nooit :wink: Maar alwel ruim 4500 hele fijne en aangename km mogen sturen met de TS in de Giulia)

RE: Motorsteunen TS in 105

Geplaatst: ma jan 21, 2008 21:29
door LENZ
Uitlaat vind ik op dit moment nog niet het grootste probleem , maar motor ligt er nu gewoon niet in zoals hij in een giulia hoort te liggen en de bak zit bij het gat van het interieur gewoon teveel naar rechts.
Wil dus eerst de motor er mooi in hebben, verwacht dat de uitlaatproblemen dan ook minder erg zullen zijn, maar dan vraag ik me dus af wat voor steunen ik er nu op heb zitten

RE: Motorsteunen TS in 105

Geplaatst: ma jan 21, 2008 21:38
door @lfa@lgra
Je hebt wel de goede motorsteunen? Ze zijn verschillend namelijk. Ze zitten toch niet verkeerd om he?

RE: Motorsteunen TS in 105

Geplaatst: ma jan 21, 2008 22:17
door LENZ
Zitten zeker niet verkeer om, de rechter heeft een aansluiting voor de steun naar inl spruitstuk, linker niet, dus dat kan niet missen, rubbers heb ik niet losgehaald.
Het zijn de ronde rubbers met de bijbehorende steunen.
Mijn is vraag is dus, zijn er voor de 105 verschillende typen?

RE: Motorsteunen TS in 105

Geplaatst: ma jan 21, 2008 22:25
door DJ
Dat weet ik niet uit m'n hoofd en zit nu op m'n werk dus geen documentatie mee. Hebben jullie zelf geen 105 documentatie meer?
De motorsteunen in de berlina zijn nieuwe, vermoedelijk een keer bij arese vandaan gekomen.
Kan er niet een steun bij zitten van een carb's motor in een 75 of alfetta?? Ik zeg maar wat.
Maw ik kan je niet veel wijzer maken...

Gr,
DJ

Re: RE: Motorsteunen TS in 105

Geplaatst: di jan 22, 2008 08:37
door bralfa
Dat weet ik niet uit m'n hoofd en zit nu op m'n werk dus geen documentatie mee. Hebben jullie zelf geen 105 documentatie meer?
De motorsteunen in de berlina zijn nieuwe, vermoedelijk een keer bij arese vandaan gekomen.
Kan er niet een steun bij zitten van een carb's motor in een 75 of alfetta?? Ik zeg maar wat.
Maw ik kan je niet veel wijzer maken...

Gr,
DJ
116 steunen zijn korter (dunner) dan 105 steunen (het silentblock). Dus daar kan het probleem mi niet inzitten. De silentbolcks (onderste deel steun) van een 116 zijn qua aansluiting op de binnenschermen symmetrisch 105 steunen niet. Misschien een 105 silentblock icm een misschien langere 116 steun (motor <=> silentblock)
Misschien een zijde een nieuwe en een zijde een oude motorsteun (ingezakt)
Misschien een zijde een missende vulplaat welke tussen silentblock en steun horen te zitten?

just some thoughts...

RE: Motorsteunen TS in 105

Geplaatst: di jan 22, 2008 10:30
door LENZ
Bedankt Bas, rechter steun is inderdaad niet super meer, maar bij blok opkrikken aan die kant geeft dat nog niet het gewenste resultaat. Steun moet wel vervangen worden, maar is niet de hoofdoorzaak.
Vulplaten zitten er overigens links en rechts niet op?

Re: RE: Motorsteunen TS in 105

Geplaatst: di jan 22, 2008 12:11
door MiaGiulia
Mijn vraag is dus, zijn er voor de 105 verschillende typen?
Tijdens m'n zoektocht ivm soortgelijk probleem is er wel op dit forum vermeld dat er voor de 105, in het verleden, verschillende hoogtes beschikbaar waren. Spider steunen zouden lager zijn tov Giulia/ Berlina etc. Denk echter dat de steunen die nu door de diverse leveranciers geleverd worden allemaal min of meer van de zelfde fabrikant komen, en ook dezelfde hoogte hebben. Probeer anders eens bij peter van de Berg te informeren, via Alfa speed forum.
Saluti,

RE: Motorsteunen TS in 105

Geplaatst: di jan 22, 2008 18:28
door LENZ
Omdat eigen steunen niet perfect meer waren , vandaag 2 nieuwe steunen bij tuynder gehaald van een spider 4.
Hoogte is gelijk met andere steunen.
Sleufgaten iets vergroot en motor los geplaatst en geheel zit nu al beter, nog niet perfect, maar morgen nog maar eens wat rommelen en dan komt het wel goed.
Bak zit nog steeds niet perfect in het midden, maar wel recht en verschil is niet meer zo groot.