Pagina 1 van 1
Vragen bedrading 155
Geplaatst: di jan 15, 2008 20:31
door Ricardo1983
Hey mensen....
Ik ben bezig de startonderbreker in mijn 155 te verwijderen, omdat deze niet meer werkt, en ik dus niet kan starten.
Nu zitten er een aantal zwarte draden aan, die ik bij het contact moest lostrekken en de orginele kabels weer moest verbinden.
Nu zijn er nog wat zwarte kabels die los moeten, maar er zijn ook 3 andere(oranje, bruin en paars) die aan 2 kabels in de kabelboom(bij de zekeringskast), dit zijn dus een witte en een lichtblauwe kabel.
Nu wil ik dus weten wat deze kabels zijn.
De ene zegt voor de centrale deurvergrendeling en de andere zegt van niet....
Weet iemand dit???
Aangezien ik de zwarte kabels bij het contact al los heb, maar hij nog niet start, twijfel ik of deze kabels er niet mee te maken zouden kunnen hebben...
De startmotor draait gewoon, alleen er is geen vonk en benzine....(we hebben de bougie uit de 1e cilinder gedraait om dit te checken).
Ik heb zelf het vermoeden dat de startonderbreker nog iets tegen houd...
greetz Ricardo
RE: Vragen bedrading 155
Geplaatst: di jan 15, 2008 20:47
door WhizzMan
Welk type motor precies? Er is nogal verschil in de bekabeling tussen de 8V, 16V, V6 en de 2 diesels....
Re: RE: Vragen bedrading 155
Geplaatst: di jan 15, 2008 21:21
door Ricardo1983
Welk type motor precies? Er is nogal verschil in de bekabeling tussen de 8V, 16V, V6 en de 2 diesels....
Sorry, t gaat om een 1.8 twin spark 8v uit 1993..
Ik hoop dat iemand me kan helpen
greetz
RE: Vragen bedrading 155
Geplaatst: wo jan 16, 2008 10:27
door esvida
wat denk je van een bdp censor als die kapot is krijgt geen vonk en benzine.
RE: Vragen bedrading 155
Geplaatst: wo jan 16, 2008 10:31
door Marley164
anders ff kijken op
www.artc155.nl , daar zullen ze vast wel een shema hebben voor je

Re: RE: Vragen bedrading 155
Geplaatst: wo jan 16, 2008 11:20
door Ricardo1983
wat denk je van een bdp censor als die kapot is krijgt geen vonk en benzine.
Is dit niet te makkelijk???
Aangezien er volgens mij problemen waren met de start-onderbreker, dus dan lijkt t mij sterk dat ook opeens de bdp sensor kapot kan zijn....
Maar kan deze zomaar ineens kapot gaan(zonder waarschuwingen, las namelijk veel dat de auto eerst moeilijk starte en soms uitviel, en dit had ik niet).....
Is dit te testen???
anders ff kijken op
www.artc155.nl , daar zullen ze vast wel een shema hebben voor je

Daar heb ik het al gevraagd

Helaas niet verder gekomen, dan dat ik al was....
RE: Vragen bedrading 155
Geplaatst: wo jan 16, 2008 17:39
door WhizzMan
startonderbreker zal meestal ook spanning voor motronic onderbreken. Waarschijnlijk bekabeling naar de relais die aan de accubak hangen die extra aangelegd is om die te onderbreken. Kijk eens of er draden lopen van die relais/zekeringen naar je startonderbreker?
Re: RE: Vragen bedrading 155
Geplaatst: wo jan 16, 2008 22:12
door Ricardo1983
startonderbreker zal meestal ook spanning voor motronic onderbreken. Waarschijnlijk bekabeling naar de relais die aan de accubak hangen die extra aangelegd is om die te onderbreken. Kijk eens of er draden lopen van die relais/zekeringen naar je startonderbreker?
De gehele startonderbreker is er inmiddels uit, en start nog steeds niet helaas....
Volgens een kenner is het dus ergens een technisch probleem, maar we kunnen niet ontdekken waar...
Re: RE: Vragen bedrading 155
Geplaatst: do jan 17, 2008 10:19
door WhizzMan
startonderbreker zal meestal ook spanning voor motronic onderbreken. Waarschijnlijk bekabeling naar de relais die aan de accubak hangen die extra aangelegd is om die te onderbreken. Kijk eens of er draden lopen van die relais/zekeringen naar je startonderbreker?
De gehele startonderbreker is er inmiddels uit, en start nog steeds niet helaas....
Volgens een kenner is het dus ergens een technisch probleem, maar we kunnen niet ontdekken waar...
Als je geen vonk en geen injectie krijgt is de kans groot dat je motronic geen stroom krijgt. Zoals al eerder gezegd, er zitten aan je accubak (tussen de bak en het schutbord) een aantal relais en zekeringen. Deze zijn gevoelig voor vuil/roest etc. Haal die er eens 1 voor 1 uit, spuit ze schoon met contactspray en zet ze terug. Ik weet uit mijn hoofd niet welke zekering en relais van je motronic is, dat is wel op te zoeken in het werkplaatshandboek.