Mijn alfa 75 1.8 IE staat nu al een tijdje ongebruikt aan de kant, omdat hij niet meer wilt starten. Als ik de sleutel omdraai volgt er geen enkele reactie van het motorblok. Ik heb al een aantal mogelijke redenen gehoord als een defect contactslot, accu, extra startrelais etc. Met startkabels krijg ik de auto wel aan de praat en rijd hij verder prima. De accu is getest en opgeladen en daar bleek (volgens de apparatuur van mijn buurman) niks mis mee te zijn. Wel is het zo dat de auto gewoon erg onbetrouwbaar is geworden. Ik rijd helaas alleen in het weekend momenteel maar 9 v/d 10 keer wil hij niet starten. Toch is het vreemd dat een accu die goed oplaat na een dag rijden al weer op is, want als ik de volgende morgen wil vertrekken start de auto wederom niet. Gezien ik (al duidelijk uit mijn verhaal) geen monteur ben en te weinig kennis heb van alfa’s twijfel ik om nu de auto van de hand te doen voor dan wel onderdelen of iemand die ‘m wel aan de praat kan houden. Tenzij iemand een goed idee heeft zodat ik op een goedkope manier nog langer van mijn alfa 75 geluid kan genieten?
Alvast bedankt voor het meedenken..