Als je het blok uit de 75 peutert komt de kabelboom voor het grootste gedeelte mee, sowieso het deel waar de aansluitstekker naar je Motronic-ECU op zit. Als ik jou was, zou ik die dan op het 164-blok monteren zodat deze stekker ook weer mooi op zijn originele plek uitkomt (kan me niet voorstellen dat die van de 164 precies zo ligt). Of alle aansluitingen op het 164-blok 1 op 1 passen weet ik zo niet.
Maar weet je zeker dat je deze hele operatie aankunt? Het is geen rocket-science, maar het is wel vrij ingrijpend en je moet toch liefst echt wel weten wat je doet. Ik zou bijvoorbeeld niemand aanraden om als (een van de) eerste seleutelklus(sen) een motorwissel en deels conversie te doen. Zou zonde zijn als je een in principe goed blok verknoeit of iets dergelijks. Bezint eer gij begint.
Bedenk ook dat je onder de auto zult moeten om de aandrijfas (motor-koppeling) te verwijderen, anders krijg je het blok er niet uit. Daarvoor moet de dwarstraverse achter los, zodat de bak wat kan kantelen/zakken. Het is wel een mooie gelegenheid om de donuts in de as eens te inspecteren en zo nodig te vervangen.
Een flinke sortering gereedschap ga je sowieso nodig hebben. Een vliegwiel lossen (om de spacer te plaatsen) is vaak ook geen kattenpis zonder de juiste spullen, bijvoorbeeld.
Me pa gaat mij meehelpen voorheen scarb lid en altijd 75 gereden.. Hij heeft het blok circa 4 jaar geleden ook uit de 164 geschroefd en hij kwam met het idee om dit blok te gaan plaatsen aangezien een lager of lagers vervangen ook geen kattenpis is en dit blok vermoedlijk al 3 ton heeft gedraaid de 164 blok kost mij ook niks en heeft slechts 120000 gedraaid.. Ik doe gewoon navraag over hoe het allemaal ongeveer in zijn werk gaat.
Me pa zegt dat het wel te doen alleen ik had zo mijn twijfels..
groet sven.