Pagina 1 van 3
75 3.0 v6 met schade (opknappen) slopen - in delen te koop -
Geplaatst: di jan 08, 2008 18:11
door spridget
ik kan een 3.0 v6 kopen met behoorlijke achterschade dwz auto op trekhaak en nu gaan de deurtjes wat lastiger open ;-( maar bijna geen plaatschade.
Een carosseriebouwer zei dat het wel te doen is ; even op de trekbank en nog wat laswerk aan de bodem.
De motor loopt als een zonnetje met nieuwe cilinderkoppen uitlaatspruitstuk en distributie, kleppen gesteld. Onderstel met vrijwel nieuw konis waarvan achter hoogte verstelbaar?
Verder nog een 30mm stabi vlamdempers en een csc uitlaat en een setje ronals met nieuwe banden
al met al 6000 euro aan rekening (nadien bijna niet mee gereden)
wat zeggen jullie , klaarmaken of demonteren?
RE: 75 3.0 v6 met schade - opknappen of slopen ?
Geplaatst: di jan 08, 2008 18:20
door alfaqv75
een goed gerepareerde schadeauto hoeft niet per definitie slecht te zijn....
maar als de deuren niet goed meer sluiten is het einde verhaal (kosten wegen dan niet op tegen het resultaat), dan kan je beter het spul overbouwen... (maar is mijn mening)
RE: 75 3.0 v6 met schade - opknappen of slopen ?
Geplaatst: di jan 08, 2008 18:55
door ronald
Ligt eraan wat je ervoor moet geven, en of je al een transaxle hebt...

RE: 75 3.0 v6 met schade - opknappen of slopen ?
Geplaatst: di jan 08, 2008 18:58
door WhizzMan
Het moet wel een mooie auto zijn wil zoiets de moeite waard zijn. Heb je foto's van de auto en liefst ook de schade? Een indicatie van de prijzen van het "wrak" en de offerte van de schadehersteller helpt ook.
RE: 75 3.0 v6 met schade - opknappen of slopen ?
Geplaatst: di jan 08, 2008 19:16
door spridget
de 75 kost me weinig en de schadehersteller heeft de auto nog niet gezien maar was niet onder de indruk dat de deuren wat klem zaten , dat trekken we er wel uit ...
tja ?
RE: 75 3.0 v6 met schade - opknappen of slopen ?
Geplaatst: di jan 08, 2008 19:26
door ronald
Weinig als in 300 euro of 2500 euro? Tis relatief he?

Mijn schade werd op 4000 euro geraamd!
RE: 75 3.0 v6 met schade - opknappen of slopen ?
Geplaatst: di jan 08, 2008 19:33
door chopmax
Ik heb vorig jaar een Ford Escort op lengte getrokken. Zie je niks meer van.
RE: 75 3.0 v6 met schade - opknappen of slopen ?
Geplaatst: di jan 08, 2008 19:56
door spridget
m'n vaders kent de hersteller wel goed en dat drukt de kosten wel enigzins verder hoeft de 75 er niet 1A uit te zien als ie maar wel veilig weer op de weg kan.
zoals ik al zei kost de 75 me weinig en als de schade ongeveer 2000 is dan kan het wel uit denk ik, het zal er ook vanaf hangen of de auto gedeeltelijk of helemaal laat spuiten.
Nu hoeven alleen de achterspatborden gespoten worden want de rest is allemaal nog heel. Het liefst natuurlijk helemaal zodat de 75 weer helemaal fris is.
dus hangt allemaal nog even af wat het herstellen kost ; goedkoop klaarmaken of met wat meer geld helemaal overspuiten.
p.s. heb eens een integrale gehad die uit 2 auto's was gemaakt kop/kont en daar was helemaal niks aan te zien en 100 procent recht! zelf aan de onderzijde niet te zien!
Re: RE: 75 3.0 v6 met schade - opknappen of slopen ?
Geplaatst: di jan 08, 2008 20:12
door Marley164
p.s. heb eens een integrale gehad die uit 2 auto's was gemaakt kop/kont en daar was helemaal niks aan te zien en 100 procent recht! zelf aan de onderzijde niet te zien!
Dat zie je na een paar jaar wel

RE: 75 3.0 v6 met schade - opknappen of slopen ?
Geplaatst: di jan 08, 2008 20:15
door spridget
hmm valt mee , is inmiddels al meer dan 10 jaar geleden en dat bakkie rijd nog steeds rond, de herstelwerkzaamheden heb ik zelf zien uitvoeren en zeer professioneel.
RE: 75 3.0 v6 met schade - opknappen of slopen ?
Geplaatst: wo jan 09, 2008 10:47
door Ruben
Ik weet niet of het volgende het geval is maar als je zegt dat ook je achterdeuren niet meer sluiten is de aandrijflijn mischien ook wel een beetje uit lijn. Dit moet na de richtbank wel weer helemaal kloppen zodat de afstand en stand van de bak t.o.v motor weer helemaal klopt.
Het lijkt mij dat bij schades bij achterwielaandrijvers dit allemaal wat kritischer is dan bij voorwielaandrijvers waar alles op 1 subframe gemonteerd zit.
Je kan ook proberen een andere goede 75 met een goede harde carrosserie kopen en alles overzetten. dit is echter wel veel werk.
RE: 75 3.0 v6 met schade - opknappen of slopen ?
Geplaatst: do jan 10, 2008 21:15
door esvida
gewoon op de richtbank rechttrekken kont is gewoon afgeknikt doet een 75 meteen hoeft ie nog niet eens een harde klap voor te krijgen en de deuren klemmen dan meteen wat het vastzetten op de bank is meer werk als het rechttreken heb er vroeger toen ze nog jong waren er diverse van gemaakt meestal knikt het boven de wielbakken daar is ie het zwakst met een gemiddelde richtbank is het peperkoek dus goed te doen.
RE: 75 3.0 v6 met schade - opknappen of slopen ?
Geplaatst: do jan 10, 2008 23:52
door spridget
hij is inderdaad boven de wielkasten geknikt , heb ooit eens pa's 75 1.6 geleend en toen parkeerde er iemand er zijn escort achterin en knik.. deuren wilden toen nog wel los..
maar ehh de 3.0 v6 rijd ondanks de schade verder prima , geen trillingen o.i.d dus hopelijk kan ie weer klaar want het is me teveel werk om alles over te zetten op een andere carroserie.
RE: 75 3.0 v6 met schade - opknappen of slopen ?
Geplaatst: vr jan 11, 2008 20:31
door Graffiaturo
gewoon een rukkie aan de kont en de deuren gaan weer open
heel erg vaak hoeven de achterschermen nog niet eens gespoten te worden omdat de knikken er helemaal uitkomen onder spanning
een 75 knikt erg gauw omdat de kont zo verschrikkelijk slap is, is dus ook zo weer gerepareerd

RE: 75 3.0 v6 met schade - opknappen of slopen ?
Geplaatst: vr jan 11, 2008 22:47
door Alfa33
fixen die hap en gaan met die banaan
Zo te lezen rijdt die verder nog gewoon goed, zonder trillingen e.d. dus als het dan niet al te duur is gewoon maken.
succes!