Pagina 1 van 3

Dumpvalve 1.8L Turbo

Geplaatst: wo jan 02, 2008 13:19
door siegerdehaan89
Goeiemiddag jongens,

heb de search gebruikt, maar niet gevonden welke dumpvalve ik nou moet kopen voor mijn 1.8L turbo blok (uit een 75).

Dus nogmaals, welke dumpvalve moet ik hebben? Heb ze gezien van 80 tot 300 euro... Hopelijk hoeft er niet zo'n super duur ding op? Gaat natuurlijk om dat PTSSSSJJJ. Vooral leuk als ik straks met mijn Bertone bij het stoplicht weg rijd he........ 8)

Groetjes, Sieger.

RE: Dumpvalve 1.8L Turbo

Geplaatst: wo jan 02, 2008 14:41
door WhizzMan
Forge, bij squadra-tuning te krijgen.

RE: Dumpvalve 1.8L Turbo

Geplaatst: wo jan 02, 2008 17:24
door siegerdehaan89
type? :oops:

Re: RE: Dumpvalve 1.8L Turbo

Geplaatst: wo jan 02, 2008 17:29
door Brul(tm)
type? :oops:
Kan Stephan je prima in adviseren, ik vermoed dat het een FMDV004 zal worden ;)
En die klinken lekker :whistle:

Groetjes,
Marc

RE: Dumpvalve 1.8L Turbo

Geplaatst: wo jan 02, 2008 19:13
door siegerdehaan89
Bedankt dominic!!

Heb inderdaad zoeen gescoord Brul!! :D :D

Slotje! :wink:

Re: RE: Dumpvalve 1.8L Turbo

Geplaatst: wo jan 02, 2008 19:27
door Brul(tm)
Slotje! :wink:
Daar doen we hier toch niet aan :shock:
Hoe klinkt die verder :driving:

Groetjes,
Marc

RE: Dumpvalve 1.8L Turbo

Geplaatst: wo jan 02, 2008 19:33
door Marco
Nu ben ik ook benieuwd naar de prijs van zoiets 8)

Ben er een tijdje naar opzoek geweest, maar hoor verschillende verhalen over of het wel of niet goed is voor je motor.

Ben benieuwd welke jij dus gekocht hebt.

Groeten Marco

Re: RE: Dumpvalve 1.8L Turbo

Geplaatst: wo jan 02, 2008 20:11
door Brul(tm)
Ben benieuwd welke jij dus gekocht hebt.
ik vermoed dat het een FMDV004 zal worden ;)
Het is er overigens een van Forge. Kan deze niet meer zo snel op de website van Squadra terug vinden, dus zou zeggen stuur ze een mailtje.
Verder kun je hem bij verschillende (web)winkels krijgen.

Groetjes,
Marc

RE: Dumpvalve 1.8L Turbo

Geplaatst: wo jan 02, 2008 20:23
door siegerdehaan89
Kost 138 euro bij biesheuvel. Heb hem zelf van een forumlid overgenomen, die had er een op reserve........... 8)


Hoe die klinkt? Geen idee, 12 januari de Junior ophalen en dan maar is kijken wanneer ik hem plaats :wink: .

RE: Dumpvalve 1.8L Turbo

Geplaatst: wo jan 02, 2008 21:09
door Marco
Owkee, ik zal eens gaan kijken. 8)

RE: Dumpvalve 1.8L Turbo

Geplaatst: ma mar 10, 2008 20:40
door siegerdehaan89
en up...

Na verwoedde pogingen niet gelukt om de dumpvalve zijn werk te laten doen. Had het vacuum gewoon op de interooler aangesloten (aan de achterkant zit een grote zeskant, daar het vacuum vanaf gehaalt) en de grote aansluiting van de dumpvalve tussen turbine en gasklep. Daar waar de aansluiting van de luchtklep zit, daar een verloop stukje tussen met de slang naar de luchtklep (die klep op het deksel!) en de ander naar de dumpvalve.

Dus toen starten, motor sloeg aan en direct gaat de valve open. Motor uit en de valve gaat weer dicht....


Wat doe ik fout, of heeft Dominic mij een verkeerde opgestuurd?! :?

Ben benieuwd...

RE: Dumpvalve 1.8L Turbo

Geplaatst: ma mar 10, 2008 21:17
door siegerdehaan89
http://www.205gti.com/techdumpvalveNL.htm

''Na montage bleek al snel dat de enkelwerkende dump-valve zorgde voor een hoop geluid,.. ook bij het constant rijden,.... bij het dieper intrappen van het gas en het daarna overschakelen klonk het alsof een vrachtwagen zijn remmen ontluchtte. Best wel stoer dus, alleen ontsnapte er ook lucht als dat niet de bedoeling was,.. dus bij stationair draaien van de motor of het rijden van een constante snelheid. Dus ging ik terug naar de winkel waar ze me de klep verkocht hadden en legde het probleem voor. Ik stelde voor een dubbelwerkende te proberen wat dan ook kon. Grappig was dat ik eerst meende dat de klep niets deed: pas bij het opbouwen van turbo druk en het daarna doorschakelen was er een hoorbaar geluid: -Pwieeeeeeikchhhh- ,lekker metaal-achtig en vrij hard; het best te vergelijken met rally-cross auto's die overschakelen. Nu dus geen lucht-ontsnappingen meer tijdens het stationair draaien of het constant rijden... beter dus ?? Helaas kon de baas wegens afwezigheid geen tekst en uitleg geven,.. komt over 1,5 week als hij terug is. Tot dan blijf ik met de dubbelwerkende klep rijden....''

Maar de Forge FMDV004 (onder die naam heb ik hem van Dominic gekocht) is toch al dubbelwerkend?! :?

Afbeelding

Re: RE: Dumpvalve 1.8L Turbo

Geplaatst: ma mar 10, 2008 21:21
door Brul(tm)
Ja, maar misschien anders dan je verwacht ;) Deze sluit namelijk de lucht retour af zodat je luchtmassmeter( als je die zou hebben) niet beschadigt.
Verder is het slechts 1 zuiger die bedient word om de overdruk kwijt te kunnen raken. Maar dit word wel bedoeld met een dual piston dump valev, als ik het allemaal goed begrepen heb ;)
Word je op de site van Forge niets wijzer?

Groetjes,
Marc

RE: Dumpvalve 1.8L Turbo

Geplaatst: ma mar 10, 2008 21:30
door @lfa@lgra
Waarom eigenlijk zo'n herrieding. Toch zonder om de opgebouwde druk stees weer "af te laten" Duurt het weer langer voordat de druk in de volgende versnelling is opgebouwd. Je wilt power toch en geen kermisattractie??

Re: RE: Dumpvalve 1.8L Turbo

Geplaatst: ma mar 10, 2008 21:34
door yuri 75 V6
Waarom eigenlijk zo'n herrieding. Toch zonder om de opgebouwde druk stees weer "af te laten" Duurt het weer langer voordat de druk in de volgende versnelling is opgebouwd. Je wilt power toch en geen kermisattractie??
Het is inderdaad een beetje een Sjonnie-geluid, maar je houdt de turbo juist op snelheid met een dumpvalve waardoor er sneller druk opgebouwd wordt bij gas open.