Onderste ketting vervangen bij Nord (1750)
Geplaatst: do dec 27, 2007 17:26
Hoi,
Het 1750 oud type blokje van mijn Super is een aantal jaren geleden gereviseerd en heeft inmiddels weer een kleine 20.000km gelopen zonder noemenswaardige problemen. Helaas maakt de onderste (korte) distributieketting nogal wat herrie. Navraag leverde het kommentaar op dat er een aantal jaren geleden een tijdje kettingen van minderwaardige kwaliteit verkocht zijn die hiervan last hebben.
Ondanks dat het blijkbaar geen kwaad kan erger ik mij er steeds meer aan (voor de rest loopt het blokje heel mooi en mechanisch erg rustig).
De officiele versie is dat voor het vervangen van deze ketting het hele blok uit elkaar moet.
Echter, is deze ketting eindeloos of zit er een slot in? Kan mij anders (theoretisch) voorstellen dat met het carter en het kleppendeksel ervan af deze toch eventueel zonder verder sloopwerk te vervangen moet zijn.. Of zit de krukas te zeer in de weg? Moet het voordeksel ervan af (en dus ook de kop?).
Wie helpt mij verder?
Thom
Het 1750 oud type blokje van mijn Super is een aantal jaren geleden gereviseerd en heeft inmiddels weer een kleine 20.000km gelopen zonder noemenswaardige problemen. Helaas maakt de onderste (korte) distributieketting nogal wat herrie. Navraag leverde het kommentaar op dat er een aantal jaren geleden een tijdje kettingen van minderwaardige kwaliteit verkocht zijn die hiervan last hebben.
Ondanks dat het blijkbaar geen kwaad kan erger ik mij er steeds meer aan (voor de rest loopt het blokje heel mooi en mechanisch erg rustig).
De officiele versie is dat voor het vervangen van deze ketting het hele blok uit elkaar moet.
Echter, is deze ketting eindeloos of zit er een slot in? Kan mij anders (theoretisch) voorstellen dat met het carter en het kleppendeksel ervan af deze toch eventueel zonder verder sloopwerk te vervangen moet zijn.. Of zit de krukas te zeer in de weg? Moet het voordeksel ervan af (en dus ook de kop?).
Wie helpt mij verder?
Thom