Frankabdl

Centrale deurvergrendeling op Alfa 155 benzine

do dec 20, 2007 17:16

Ik heb een Alfa 155 met oreginele centrale deurvergrendeling maar heb; daar het beestje al meer dan 250.000 Km op de teller heeft problemen met de centrale deurvergrendeling via de passagierskant. Ik krijg hem alleen maar geopend via de linkerdeur en moet daarna weer naar de rechterkant om de kids in te laten stappen.

Met een afstandsbediening zouden de problemen opgelost kunnen worden en dus kocht ik die aan. Na het uitmeten van enkele draden t.h.v. de deurstijl kon ik bij bediening van het deurslot d.m.v. de sleutel in de linkerdeur twee draden vinden die een positieve puls gaven. Dus dacht ik: de centrale vergrendeling werkt met positieve aansturing en dus neem ik het overeenstemmende schema van de handleiding over om alles aan te sluiten.

Jammer genoeg moet ik toch nog iets fout doen want ik krijg steeds maar als resultaat dat de zekering onmiddellijk springen wanneer ik op de afstandsbediening druk.

KAN ER IEMAND ZEGGEN WELK TYPE AANSTURING DE CENTRALE VERGREDELING VAN EEN 155 NU JUIST IS? :?: Mijn zekeringen geraken namelijk opgebruikt :lol:

Dank bij voorbaat.

hoornstra
Advanced Member
Advanced Member

RE: Centrale deurvergrendeling op Alfa 155 benzine

do dec 20, 2007 20:04

Bij het linker voetenpaneel, bruine stekker
Wit is open
Lichtblauw is dicht
Negatief, dus massa geschakeld

Jan
Er wordt nooit zoveel gelogen als na een jachtpartij, tijdens een oorlog en voor een verkiezing.

verleden:diverse sud, sud 5m, sud ti, 33, 33qv, 33 sw, 164, 146, GTV2.0, 75TS, 166V6

Scarb 0142

Frankabdl

RE: Centrale deurvergrendeling op Alfa 155 benzine

vr dec 21, 2007 10:49

Bedank Jan, het was precies zoals je omschreef. :lol: 't Werkt perfekt.
De groeten nog en prettige eindejaarfeesten.
Frank.

Terug naar “Algemene Technische vragen”