Pagina 1 van 2

alfa 33 carburateurs

Geplaatst: zo dec 16, 2007 15:48
door Ab
Hoi Hoi

weet iemand vanaf 1990 (laatste model) er is begonnen met het injectie system ik ben namelijk opzoek naar alfa 33 laatste model (1990/1994
maar dan wel met carburateurs

Ab

Re: alfa 33 carburateurs

Geplaatst: zo dec 16, 2007 15:57
door Alfistzmeer
Hoi Hoi

weet iemand vanaf 1990 (laatste model) er is begonnen met het injectie system ik ben namelijk opzoek naar alfa 33 laatste model (1990/1994
maar dan wel met carburateurs

Ab

Je kan toch ook zelf cabs erop monteren, dacht ik? :oops:

RE: alfa 33 carburateurs

Geplaatst: zo dec 16, 2007 16:04
door Ab
ja inderdaad maar dan komt hij niet door de apk heen denk ik tehoog co

mvgr Ab

RE: alfa 33 carburateurs

Geplaatst: zo dec 16, 2007 16:18
door Rob75
Volgens mij zijn alle 1.5 en 1.7 modellen uit de laatste serie (1990-1995) geleverd met injectie. Ombouw kan dan problemen met de APK opleveren.
Er is tot 1992 het model 1.3 V / VL geleverd met de 1350 cc boxer met dubbele carburateur. In 1992 is deze vervangen door de 1.4 ie (L). Dat is dezelfde motor als de 1.3 maar dan met Weber/Marelli injectie.

Groet,

Rob

RE: alfa 33 carburateurs

Geplaatst: zo dec 16, 2007 16:25
door Ab
Hoi Rob

bedankt voor de info hier kan ik mee verder ps is dat model dan ook zonder cat????

mvgr Ab

RE: alfa 33 carburateurs

Geplaatst: zo dec 16, 2007 17:24
door alfaqv75
de 1.3 v en vl hebben enkele carb erop
de 1.3 S heeft de dubbele carbs

beide zonder kat

RE: alfa 33 carburateurs

Geplaatst: zo dec 16, 2007 17:25
door Richard75
en mijn 1.3 v heeft de dubbele :lol:

stukkie zelfbouw? of heb ik geen 1.3 Veloce?

RE: alfa 33 carburateurs

Geplaatst: zo dec 16, 2007 17:31
door LENZ
1.3 V of VL is gewoon de oude 1.3 S motor, alleen dan met 88pk ipv 86.
Nuova 33 heeft in nederland alleen 1.3 op carbs gehad.
Een 1.7 QV (118pk) bv mag gewoon in een 33 tot 93.
Daarna moet er een kat aamwezig zijn voor de apk

RE: alfa 33 carburateurs

Geplaatst: zo dec 16, 2007 18:21
door giuliettaevo
@ LENZ;

Je kunt de QV motor wel inbouwen in een 33 van voor '93 maar je hebt dan toch wel een probleempje met de CO waarde. bij de injectieversie mag die namelijk niet hoger zijn als 0,5 % terwijl de oude 1.7 QV tot 3,5% mag hebben (en dat haalde de mijne al nauwelijks). 1.3 S van voor '90 mag 3,5 hebben en van na '90 maar 2,5.

Om het het makkelijkste te houden qua ombouw kun je het beste een originele carb 33 gebruiken, 1.3V oid dus.

RE: alfa 33 carburateurs

Geplaatst: zo dec 16, 2007 18:25
door Richard75
zoek je zoiets ab?
ik heb wel een 91 er 33 carbs staan zonder motor.
kunnen wel 2 motoren bijgeleverd worden. (heb ik ook liever eigenlijk)

RE: alfa 33 carburateurs

Geplaatst: zo dec 16, 2007 19:09
door LENZ
CO kan nooit een probleem zijn voor apk bij auto's met carburateurs.

RE: alfa 33 carburateurs

Geplaatst: zo dec 16, 2007 19:25
door giuliettaevo
Waarom dan niet?? :?

Moeten ook gewoon aan een eis voldoen, en mijn oude 1.7 QV liep echt beroerd bij 3.5% CO.

RE: alfa 33 carburateurs

Geplaatst: zo dec 16, 2007 20:01
door LENZ
Bij 0,5 co blijft hij heus wel lopen en daar gaat het om bij apk, dus terugdraaien die schroeven en na de apk weer teruzetten.
Pas doen als je een steekproef krijgt :wink:

RE: alfa 33 carburateurs

Geplaatst: zo dec 16, 2007 20:20
door giuliettaevo
Dat hebben we bij mij ook gedaan. Maar ik mocht 3.5% hebben en daar liep hij al slecht op dus zou hij uberhaupt wel blijven lopen als je hem terugdraait naar 0.5%?

Moet wel een APK station hebben waar ze je hiermee willen helpen, de lokale kwikfit weet meestal niet eens van het bestaan van CO-stelschroeven af.... :?

Re: RE: alfa 33 carburateurs

Geplaatst: zo dec 16, 2007 20:35
door Graffiaturo
Dat hebben we bij mij ook gedaan. Maar ik mocht 3.5% hebben en daar liep hij al slecht op dus zou hij uberhaupt wel blijven lopen als je hem terugdraait naar 0.5%?

Moet wel een APK station hebben waar ze je hiermee willen helpen, de lokale kwikfit weet meestal niet eens van het bestaan van CO-stelschroeven af.... :?
die wil je toch echt niet aan je carbs laten kloten of wel?
een dubbele carbs motor kun je echt wel op 0.5% laten lopen hoor, en daarna gelijk weer goedzetten