Pagina 1 van 1
olie druk 2.0 ts 8v
Geplaatst: zo apr 17, 2005 15:24
door salvacorse
was ik lekker aan het knorren met mijn giulia 2.0 ts, valt het mij opeens op dat de olie druk meter max 3,2 aangeeft en bij stationair maar 0.
normaal geeft die meter 6 aan bij 5500 toeren en 2 bij stationair.
nu vertrouw ik dat soort meters niet echt en daarom vraag ik nu de volgende vraag.
hoe kun je de olie druk meten ?
groeten,
riccardo
Re: olie druk 2.0 ts 8v
Geplaatst: zo apr 17, 2005 21:48
door AlfettaOwner
was ik lekker aan het knorren met mijn giulia 2.0 ts, valt het mij opeens op dat de olie druk meter max 3,2 aangeeft en bij stationair maar 0.
normaal geeft die meter 6 aan bij 5500 toeren en 2 bij stationair.
nu vertrouw ik dat soort meters niet echt en daarom vraag ik nu de volgende vraag.
hoe kun je de olie druk meten ?
groeten,
riccardo
Wanneer je niet zeker weet of ie wel of niet stuk is probeer ff een andere oliedruksensor uit. Ff omwisselen mot geen probleem zijn lijkt me met een gelijkgestemde

RE: olie druk 2.0 ts 8v
Geplaatst: zo apr 17, 2005 23:24
door Berlina addicted
Wil je echt 100% zekerheid wat je oliedruk is, is er maar een oplossing. Even een mechanische oliedrukmeter aansluiten op de plaats waar nu de zender zit en je weet het zeker. mvg. Richard.
RE: olie druk 2.0 ts 8v
Geplaatst: ma apr 18, 2005 15:42
door pieter van baalen
als je in eens geen olie druk meer hebt op je meter moet je rode olie druk lamp op je dashboard ook gaan branden als deze niet brand is waar schijnlijk je olie druk meter kapot de rode lamp moet ook altijd ff branden als je je contact aan zet zo kan je zien of deze uberhoud functioneert

Re: RE: olie druk 2.0 ts 8v
Geplaatst: ma apr 18, 2005 17:12
door Dottore M
als je in eens geen olie druk meer hebt op je meter moet je rode olie druk lamp op je dashboard ook gaan branden
Die lamp is alleen als je echt GEEN druk meer hebt en zit die wel in het dashboard van je Giulia ?
Mijn vermoeden... een prop uit de krukas gevallen ?
RE: olie druk 2.0 ts 8v
Geplaatst: ma apr 18, 2005 18:25
door pieter van baalen
he halllo
ik weet dat niet van een gullia maar is je meter dan goed want anders zouden het ook je krukas lagers wel eens kunnen wezen die hoef je niet te horen maar te veel spelling betekend ook druk verlies had ik met mijn 75
eerst de makkelijke dingen uit sluiten en dan pas verder kijken denk ik
veel succes
Re: RE: olie druk 2.0 ts 8v
Geplaatst: ma apr 18, 2005 18:56
door Dottore M
he halllo
ik weet dat niet van een gullia maar is je meter dan goed want anders zouden het ook je krukas lagers wel eens kunnen wezen die hoef je niet te horen maar te veel spelling betekend ook druk verlies had ik met mijn 75
eerst de makkelijke dingen uit sluiten en dan pas verder kijken denk ik
veel succes
Maar het is ook makkelijker om die proppen te checken ! Als je lagers aan het verslijten zijn gaat dat min of meer geleidelijk toch ?
Re: RE: olie druk 2.0 ts 8v
Geplaatst: ma apr 18, 2005 19:36
door @lfa@lgra
als je in eens geen olie druk meer hebt op je meter moet je rode olie druk lamp op je dashboard ook gaan branden
Die lamp is alleen als je echt GEEN druk meer hebt en zit die wel in het dashboard van je Giulia ?
Mijn vermoeden... een prop uit de krukas gevallen ?
Maarten's right!!! : Een Giulia heeft
GEEN oliedruklampje.
Controleer ook even de stekker achter je middenconsole. Als de cenrale massa-aansluiting daarvan te wensen overlaat krijg je ook ineens een lagere druk.
Leg ev een losse massa kabel aan en controleer nogmaals.
Dat de zenders trouwens stuk gaan is helaas meer regel dan uitzondering, dus er is nog hoop....

Als je trouwens een los oliedruk kontakt hebt kun je die wel vrij gemakkelijk in de linkerzijde (onder het uitlaatspruitstuk) in het blok schroeven. Suit de draad dan op het handremlampje aan en je hebt wel een controlelampje zonder je dashboard te verkrachten. Zolang je je handrem niet hebt aangetrokken heb een een prima extra waarschuwingslampje.