Hallo,
Ik heb een 75 (1.8 uit 1986)en bij het op trekken in z'n 1 dan stoot / bonkt de versnellingsbak
Zijn dit de bakrubbers of zijn de koppelingsplaten niet meer vlak en dus aan vervanging toe?
Gr Giel




Het Dionrubber heb ik wel eens gehoord bij het achteruitrijden en dan, terwijl de auto nog rolt, de koppeling intrappen en de bak in vrij te zetten. Dan komt er een gemene bonk onderuit en dat bleek dus het Dionrubber te wezen.Het centrale dionrubber zoals Nefinity beschrijft kan ook versleten zijn, alleen komt dat minder vaak voor....
Mijn ervarling is dat het iets minder op belasting hoorbaar is dan de bakrubbers - en wel op straatoneffenheden.


het is ongeveer een uur werk ik heb het vorige week gedaan (op een brug), middendemper uitlaat los, 6 bouten van de dwarsbalk losgehaald 1 bout met moer van de hulpkopelingcilinder losgehaald en aan de andere kant 1 van het "schakelstangenstelsel" daarna heb ik de bout losgedraaid in het midden van de dwarsbalk waarmee hij aan de triangel vastzit en de dwarsbalk verwijderd, de rest wijst zich vanzelf.Vandaag op de brug en de rubbers zijn aan vervanging toe,
wie kan voor mij het op een rijtje zetten wat er allemaal los moet om bij de rubbers te komen en zo te kunnen vervangen
gr giel

het is ongeveer een uur werk ik heb het vorige week gedaan (op een brug), middendemper uitlaat los, 6 bouten van de dwarsbalk losgehaald 1 bout met moer van de hulpkopelingcilinder losgehaald en aan de andere kant 1 van het "schakelstangenstelsel" daarna heb ik de bout losgedraaid in het midden van de dwarsbalk waarmee hij aan de triangel vastzit en de dwarsbalk verwijderd, de rest wijst zich vanzelf.Vandaag op de brug en de rubbers zijn aan vervanging toe,
wie kan voor mij het op een rijtje zetten wat er allemaal los moet om bij de rubbers te komen en zo te kunnen vervangen
gr giel

Eén uur werk? Op een Surinaamse klok zeker?het is ongeveer een uur werk ik heb het vorige week gedaan (op een brug), middendemper uitlaat los, 6 bouten van de dwarsbalk losgehaald 1 bout met moer van de hulpkopelingcilinder losgehaald en aan de andere kant 1 van het "schakelstangenstelsel" daarna heb ik de bout losgedraaid in het midden van de dwarsbalk waarmee hij aan de triangel vastzit en de dwarsbalk verwijderd, de rest wijst zich vanzelf.Vandaag op de brug en de rubbers zijn aan vervanging toe,
wie kan voor mij het op een rijtje zetten wat er allemaal los moet om bij de rubbers te komen en zo te kunnen vervangen
gr giel


ok ik geef toe ik had een hulpje erbij om dingen aan te geven, en kon gebruik maken van persluchtgereedschap. (en heb de uitlaat nog niet zo lang geleden eronder gezet waardoor die nog lekker gangbaar isEén uur werk? Op een Surinaamse klok zeker?het is ongeveer een uur werk ik heb het vorige week gedaan (op een brug), middendemper uitlaat los, 6 bouten van de dwarsbalk losgehaald 1 bout met moer van de hulpkopelingcilinder losgehaald en aan de andere kant 1 van het "schakelstangenstelsel" daarna heb ik de bout losgedraaid in het midden van de dwarsbalk waarmee hij aan de triangel vastzit en de dwarsbalk verwijderd, de rest wijst zich vanzelf.Vandaag op de brug en de rubbers zijn aan vervanging toe,
wie kan voor mij het op een rijtje zetten wat er allemaal los moet om bij de rubbers te komen en zo te kunnen vervangen
gr giel

