Pagina 1 van 2

ronals onder een 75

Geplaatst: zo dec 09, 2007 21:16
door patje33
wou vandaag ronals onder de 75 (imola) zetten alleen dat ging niet passen de draad einde steken te ver uit om de orginele moer er weer op te draaien. nu is mijn vraag hoe lossen jullie dat op andere moeren of spacers er tussen?

RE: ronals onder een 75

Geplaatst: zo dec 09, 2007 21:19
door Alessandro
Spacer => wielen komen nog verder naar buiten, dan ronals zo al doen. Staat stoer, maar rijdt dat nog goed?
Andere wielmeren of dichte kant van de moeren afslijpen. dat laatste is niet fraai natuurlijk, maar wel effectief. :wink:

RE: ronals onder een 75

Geplaatst: zo dec 09, 2007 22:06
door AlfettaOwner
Heb je dan wel de originele moeten erop :?

Welke velgen zaten er eerst op?

RE: ronals onder een 75

Geplaatst: ma dec 10, 2007 05:18
door patje33
de orginele imola velgen zitten er nu onder

RE: ronals onder een 75

Geplaatst: ma dec 10, 2007 07:33
door DJ
draadeind af flexen.

Mzzl,
DJ

RE: ronals onder een 75

Geplaatst: ma dec 10, 2007 17:09
door giulia-tom
Zou ik niet doen DJ.....Patje is hobbyist (denk ik) en krijgt vervolgens de moer er niet meer op, schroefdraad onbeschadigd laten vereist wat slijpervaring....

Later verkoopt ie zijn auto misschien wel het liefst zonder Ronals.....en dan heeft ie een probleem.

Gewoon open moeren halen Patje...Ik heb ze voor je (en zovelen met mij)

RE: ronals onder een 75

Geplaatst: ma dec 10, 2007 17:17
door yuri 75 V6
Persoonlijk ben ik meer van de lange moeren dan de open moeren, dan zit het draadeind tenminste altijd beschermd en het ziet er (zeker bij Ronals) verzorgder uit.

RE: ronals onder een 75

Geplaatst: ma dec 10, 2007 17:23
door chopmax
mocht je gaan flexen,

eerst de moer erop draaien, dan flexen, dan velg terug. Bij het eraf draaien van de moer, herstel je al wat schroefdraad.

Re: RE: ronals onder een 75

Geplaatst: ma dec 10, 2007 18:54
door KAS
mocht je gaan flexen,

eerst de moer erop draaien, dan flexen, dan velg terug. Bij het eraf draaien van de moer, herstel je al wat schroefdraad.
De moer is dicht. Dat gaat dus niet.

RE: ronals onder een 75

Geplaatst: ma dec 10, 2007 18:59
door alfaqv75
wel vreemd want bij mij past het wel met dichte moeren op mijn V6 en dan zijn niet echt hele lange moeren dacht ik zo

RE: ronals onder een 75

Geplaatst: ma dec 10, 2007 19:01
door KAS
Ik heb nu ook Ronals op mijn 90 en dat ging ook zonder problemen. Zelfs ook bij de Alfetta.

RE: ronals onder een 75

Geplaatst: ma dec 10, 2007 19:18
door ravado
haal ff 16 langere dichte moeren, loop je iig geen risico en je kan er nog alle kanten mee op.
Kosten iets van 75 euro per 16 en dan ben je klaar.

RE: ronals onder een 75

Geplaatst: ma dec 10, 2007 19:26
door yuri 75 V6
Ik heb toch al nooit helemaal begrepen waarom er 2 soorten moeren in omloop zijn. Op de Milano die ik eens gesloopt heb was het helemaal prijs... die was volledig origineel, op lichtmetaal. Dit lichtmetaal zat vast met korte moeren, omdat het hart van de velg vrij dik was. Prima. Maar.... het stalen reservewiel had een veel dunner hart, en werd dus NIET opgesloten door de originele wielmoeren. Lekker handig, als je daarmee lek rijdt, vooral in de USA...

RE: ronals onder een 75

Geplaatst: ma dec 10, 2007 20:20
door diele
Heb zelfs al eens 17 en 19 gehad wat volgens mij theoretisch moeilijk kan... :shock:

RE: ronals onder een 75

Geplaatst: ma dec 10, 2007 20:30
door patje33
ik ga op zoek naar andere bouten af slijpen wou ik niet gaan doen want dan passen de orginele velgen niet meer

bedankt voor de reactie,s