Pagina 1 van 2

nog een keer zeuren over brembo's

Geplaatst: ma dec 03, 2007 22:55
door hondaman
Ik weet dat er al heel veel over verteld is, maar ik kan het met de zoekfunctie zo niet terugvinden.Ik ben bezig om TS klauwen op mijn giulia te monteren (2L schijven,1300 fusees),maar nu komt de schijf niet in het midden van de remklauw.Loopt net vrij aan 1 kant.Moet ik nu iets van de remklauw afhalen?

RE: nog een keer zeuren over brembo's

Geplaatst: di dec 04, 2007 00:19
door Alessandro
Dat is een (erg goede!) optie.
Andere optie is iets van je fusee afhalen.
Nog een andere optie is niet te dikke remblokken (aan één kan dan) monteren.

Ik heb de voorkeur voor jouw idee. :wink:

RE: nog een keer zeuren over brembo's

Geplaatst: di dec 04, 2007 00:45
door Andretti Molletti
:lol:

RE: nog een keer zeuren over brembo's

Geplaatst: di dec 04, 2007 10:46
door Maurizio
Ik zou zelf van beiden (lees remklauw en fusee) afblijven.
Een spacer tussen de schijf is mi de einige goede optie!

RE: nog een keer zeuren over brembo's

Geplaatst: di dec 04, 2007 12:49
door DJ
Was eigenlijk ook mij gedachte toen ik dit las. Geen risico nemen met sterkte van de oortjes aan je remtang en je fusee. En trouwens als je een van beide dunner wil maken zal je dat toch netje moeten doen in een freesbank.
Of wilde je gewoon wat in het wilde weg met een flex te keer gaan en dan de bouten lekker aantrekken?
Voor uitvullen remschijf op de naaf kan je bijvoorbeeld aangepaste spacers gebruiken. In allerlei diktes en maten te koop.
Kan je minder fout mee doen dan met dunner maken bevestigingen.

Gr,
DJ

RE: nog een keer zeuren over brembo's

Geplaatst: di dec 04, 2007 14:36
door GiuliaCorse
Bij het monteren van de TS klauw moet je idd een stukje van de klauw afslijpen aan de binnenzijde, dit is een opstaand randje wat net raakt, dus blijf aub van je fusee of passing aan de klauw af.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

RE: nog een keer zeuren over brembo's

Geplaatst: di dec 04, 2007 18:11
door hondaman
dank jullie voor de reacties.Veel mogelijkheden dus.Ik zat ook te denken aan spacers,maar krijg je dan geen problemen met de centrering van de schijf?Volgens mij pakt die net een heel klein randje van de naaf.Frezen is niet zo'n probleem,maar het opspannen!

RE: nog een keer zeuren over brembo's

Geplaatst: di dec 04, 2007 19:04
door @lfa@lgra
Om de Brembo's tov de schijf te centreren hoeft er slechts 1 mm af. Dit tast de sterkte in een te verwaarlozen factor af. Niets mis mee om de vijl ter hand te nemen en deze mm simpelweg van de klauw af te vijlen. Je houd daarna nog zeker 20 mm "vlees" over.. :wink: Zolang je maar gelijkmatig/vlak materiaal wegneemt loop je geen risico.
Voor de genen die vroeger geen vijlen geleerd hebben, of bang zijn dat ze "scheef" gaan: : Laat er 1 mm af-frezen.

Andere optie is uit 1 mm plaat een pasplaat maken welke tussen naaf en schijf past.

RE: nog een keer zeuren over brembo's

Geplaatst: di dec 04, 2007 20:04
door Maurizio
Op de plek waar Guiliacorse aangeeft hoef niet bang te zijn voor sterkteverlies, zoals aa al aangeeft zit daar vlees genoeg. Enige wat ik me kan bedenken is:
Controlleer of er ruimte genoeg is om de zuiger los te duwen na montage van de nieuwe blokken.

Een spacer van 1mm kan ook, centreerring zal langer zijn dan slechts 1mm.

RE: nog een keer zeuren over brembo's

Geplaatst: di dec 04, 2007 20:53
door @lfa@lgra
@ Ciulia Corse:

Ik geloof, getuige de foto's die jij toont, dat we hier over verschillende dingen praten.

Het is zaak de remklauw te centreren ten opzichte van de schijf of andersom. Doe je dat niet dan zul je dus problemen krijgen bij de montage van nieuwe blokken omdat 1 van de blokken "te dik" blijkt te zijn. Als je een stukje uit het binnenste van de remklauw slijpt, om te voorkomen dat de klauw tegen de schijf komt te zitten hou je problemen met een niet passend remblok. Bovendien zal de ene zuiger dus verder uit de klauw komen dan de andere, hetgeen niet wenselijk is en zelfs gevaarlijk kan worden op moment dat je je blokken volledig op hebt gereden.

(Of kijk ik verkeerd naar jou foto's ??)

Waar ik dus op doel is ca 1 mm afhalen van het pasvlak van de klauw van het gedeelte wat tegen de fusee gemonteerd wordt.

Hier dus:

Afbeelding

Verder dienen de paspennen ingekort te worden. Ik heb ze zelf op de gewenste lengte gezaagd en er netjes een zelfde uiteinde aan geslepen als de originele pennen.

RE: nog een keer zeuren over brembo's

Geplaatst: di dec 04, 2007 23:06
door hondaman
Ik geloof toch dat ik maar een spacer probeer te maken.Frezen is voor mij wel te doen,maar ik zit met het opspannen.Ik heb de klauwen netjes in de 2k.lak gespoten,en de hele boel zal dan zowieso beschadigen.Bij mij zit er overigens 2 mm.verschil.(4mm.verschil gedeeld door 2).

Re: RE: nog een keer zeuren over brembo's

Geplaatst: di dec 04, 2007 23:53
door Alessandro
Afbeelding
Gebruik je geen kruisplaatjes? (die dingen die je blokken weer terugduwen)

@Andretti: je interpreteert mijn woorden verkeerd! Iets minder dikke blokken betekent niet verschillende blokken. :wink:

RE: nog een keer zeuren over brembo's

Geplaatst: wo dec 05, 2007 00:22
door Giulia2000TS
Kruisplaatjes passen niet meer...... Blokken kunnen er toch niet uit! (Als je geen 15" gebruikt in ieder geval.... :shock: :wink: )

Voor de rest gewoon vijlen. Sterkte wordt niet of nauwelijks aangetast.

RE: nog een keer zeuren over brembo's

Geplaatst: wo dec 05, 2007 09:59
door WhizzMan
Waarom zouden kruisplaatjes niet meer passen? Dit vreet wel blokken en schijven zo, lijkt me hooguit voor race geschikt, niet voor straat dan.

Re: RE: nog een keer zeuren over brembo's

Geplaatst: wo dec 05, 2007 10:22
door bralfa
Waarom zouden kruisplaatjes niet meer passen?
Kruisplaten zijn te breed


Dit vreet wel blokken en schijven zo, lijkt me hooguit voor race geschikt, niet voor straat dan.
Vertel???