Pagina 1 van 1

pulsdemper benzinesysteem 75TS

Geplaatst: ma dec 03, 2007 12:45
door DJ
Weet er iemand of dat ding (de pulsdemper dus) nog een doorstroomrichting heeft? Volgens mij niet, nergens merktekens erop en kan er van 2 kanten doorblazen, maar wil het ff zeker weten. Kan er nu nog makkelijk bij om hem evt om te draaien.

BvD,
DJ

RE: pulsdemper benzinesysteem 75TS

Geplaatst: ma dec 03, 2007 13:08
door Giulia Super
Een pulsdemper staat als het ware naast de raildruk en geeft bij piekdrukken even een grotere railruimte om de pieken af te vlakken en heeft geen doorstroming.
Een drukregelaar staat achter de raildruk en regelt de druk en ook in combinatie met vacuum om de benzinedruk evenredig met het inlaatvacuum te houden.

RE: pulsdemper benzinesysteem 75TS

Geplaatst: ma dec 03, 2007 13:09
door bralfa
Pulsdemper??

Bedoel je soms de drukregelaar?? (dat "appeltje" aan de inlaatsteun??)
Heeft iig een in en uitgang. Zit een membraam in wat verder open gezogen wordt bij meer onderdruk = meer benzine...

RE: pulsdemper benzinesysteem 75TS

Geplaatst: ma dec 03, 2007 13:19
door DJ
@ Bas ik bedoel zeker niet de drukregelaar, beetje vertrouwen zeg. :D Om die verkeerd te zetten moet je wel je best doen gezien de vacuum aansluiting die er ook op zit. :D

@GiuliaSuper: de pulsdemper (zo noemen ze hem in het duitse werkplaatshandboek) zit in de leiding in serie. Niet parrallel. Jij bedoelt dat het dingetje een soort accumulator werking zou hebben?

Gr,
DJ

RE: pulsdemper benzinesysteem 75TS

Geplaatst: ma dec 03, 2007 14:27
door bralfa
Dirk, niets is vanzelf sprekend dezer dagen..... :oops: Wist niet dat je zo gevoelig was :mrgreen:

Ga vanavond eens naar t inlaattraject van de ts kijken met het handboek ernaast en kijken of ik wat kan vinden... :P

Bas

RE: pulsdemper benzinesysteem 75TS

Geplaatst: ma dec 03, 2007 14:27
door Giulia Super
Als je het zo ziet? er zit een T verbinding in, dus de pulsdemper membraamdoos met veer staat dan parallel met de raildruk, als de druk onverwachts oploopt bij volgas rijden en plotseling het gaspedaal los, vangt de veerdruk de piekdruk op.

RE: pulsdemper benzinesysteem 75TS

Geplaatst: ma dec 03, 2007 15:58
door Atte
In de officiele Bosch boeken - zoals Ottomotormanagement dat ik voor de Nederlandstalige lezers heb bewerkt - heb ik het een 'Brandstofdrukdemper' genoemd.
Alfa Romeo noemt het in de trainingsdocumentatie 'Trillingsdemper'; een vlag die de lading ook prima dekt.
Het onderdeel is in de brandstoftoevoerleiding geplaatst om pulserende geluiden, met name in het lage toerengebied, te onderdrukken. Die geluiden ontstaan door het openen en sluiten van de drukregelaar en de inspuitventielen. In de behuizing van de brandstofdrukdemper is een membraan geplaatst met een veer. De veerkracht zorgt ervoor dat het membraan zo veel mogelijk een vaste positie wil innemen. De benzine gaat er aan de ene kant in en aan de andere kant uit. Het membraan maakt het niks uit, want de benzine schuift gewoon onder hem langs. Dus voor het monteren hoef je daar geen rekening mee te houden.

RE: pulsdemper benzinesysteem 75TS

Geplaatst: ma dec 03, 2007 18:47
door DJ
Atte bedankt! :D

Gr,
DJ