Pagina 1 van 1
alfetta v6 km-tellerprobleem?
Geplaatst: wo nov 28, 2007 10:54
door pe1ryx
stel ik bouw de v6 in mijn alfetta en gebruik een gtv6 versnellingsbak,heb ik dan een probleem met de km teller of is dat alleen als je een 75 bak gebruikt?
kogel is bijna door de kerk en neigt naar V6

RE: alfetta v6 km-tellerprobleem?
Geplaatst: wo nov 28, 2007 21:42
door giuliettaevo
De eindoverbrenging van een GTV6 is anders als van een Sedan, teller zal iets anders aangeven als je hem niet wisselt voor een GTV6 teller. Kan je niet vertellen of een GTV6 teller(mechaniek) in een sedan cockpit past.
Kan je alleen niet met zekerheid vertellen of het past... Mijn vroegere Alfetta (1.8 sedan 1e serie 1974) had een kabeloverbrenging naar de teller, weet niet of dit verandert is bij het latere model en wat de GTV6 heeft (kabel of elektronisch).
Groeten Remco
RE: alfetta v6 km-tellerprobleem?
Geplaatst: wo nov 28, 2007 22:10
door Gordon
Volgens mij is de teller hetzelfde en zit de correctie in de zender op de bak (of in dat mysterieuze kastje onder de achterbank dat er soms wel en soms niet is)
Toerenteller moet je wel vervangen want die krijgt een paar pulsjes te veel.
RE: alfetta v6 km-tellerprobleem?
Geplaatst: wo nov 28, 2007 22:13
door pe1ryx
kijk in mijn gtv6 heb ik een converter zitten die van een 11-39 75v6 bak de pulsen corrigeert .
ik zat te denken dat mischien het signaal van een gtv6 bak klopt met het alfetta dash...maar ik moet toegeven dat de eindverhouding zeker anders ligt.
remco bij v6 conversie welke radiator gebruik je dan?
75v6 is zo te zien te hoog maar mischien wel pas te maken..
RE: alfetta v6 km-tellerprobleem?
Geplaatst: wo nov 28, 2007 22:22
door giuliettaevo
In mijn 1e serie heb ik de originele Alfetta radiateur gebruikt, moest alleen de originele ventilateur vervangen door een die aan de voorkant zit. 75v6 radiateur pas maken is waarschijnlijk beter.
Tellermechanieken zijn verschillend bij de diverse overbrengingen, sensoren en kastjes geven alleen de pulsen door en versterken ze. Tellers hebben een stickertje met de overbrengingsverhouding erop.
Misschien kun je die pulsconverter wel aanpassen voor de Alfetta klok.
Kunt evt kijken of het mechaniekje van een GTV6 in de alfetta klok past. Moet de schaalverdeling van de twee klokken wel redelijk overeen komen, anders klopt er nog niks van.
Toerenteller mechaniek kun je waarschijnlijk zo overzetten.
Wanneer ga je er weer aan bezig? kom ik wel even kijken.
Groeten Remco.
RE: alfetta v6 km-tellerprobleem?
Geplaatst: wo nov 28, 2007 22:28
door pe1ryx
morgenavond na 1900uur ben ik weer bezig..als je wil komen graag..
ik kan de pulsconverter zomaar instellen mits ik er een 75bak onderhang met digitaal out...
maarre ik zat te denken mischien kan dat wat eenvoudiger met een gtv6bak zonder de (dure)converter
mooiste is toch het starten van de 2.0 en aan de hand daarvan beslissen...als de 2ltr totaal gereviseerd moet dan wordt het v6...als ie perfect blijkt te zijn dan denk ik dat ik het zo laat...
de alfetta heeft aantoonbaar 141000 op de klok...
nu ben ik bezig geweest met de stuurbekrachtiging en dat viel ook al tegen...lekt.
maarre als je morgen langs wil komen staat de koffie klaar...
RE: alfetta v6 km-tellerprobleem?
Geplaatst: wo nov 28, 2007 22:34
door giuliettaevo
Zal wel even tijd maken...

Moet wel lukken denk ik, zal wel rond een uur of acht zijn.

RE: alfetta v6 km-tellerprobleem?
Geplaatst: wo nov 28, 2007 22:37
door pe1ryx
RE: alfetta v6 km-tellerprobleem?
Geplaatst: vr jan 11, 2008 12:18
door chu
Ben je er al mee bezig geweest v6?
ik ben er wel benieuwd naar..

RE: alfetta v6 km-tellerprobleem?
Geplaatst: vr jan 11, 2008 20:13
door pe1ryx
zie projecten...zal binnenkort weer wat foto's uploaden...versnellingsbak is klaar evenals de achteras ,aandrijfassen ed...veel spul ligt op dit moment bij de verzinkerij...
ben begonnen met de body nu,eerst strippen daarna lassen...(niet zo veel hoor)
ik verdeel de body in 3 sectoren,onder in 2 helften en dan nog boven(zichtwerk)
eerst onder aan de achterkant dan als het behandeld is de bak en achteras er weer onder,dan ga ik de auto draaien (moet vanwege weinig ruimte)
vervolgens gaat de V6 erin ,eerst passen en steunen lassen dan er weer uit om de motorruimte opnieuw te spuiten...
maak je geen zorgen ,wordt elke dag aan gewerkt hoor...
