Pagina 1 van 1

Ombouw van blok 1600 (Giulia) - 1800 (Giulietta)

Geplaatst: wo nov 14, 2007 12:53
door marcos015
Graag jullie oplossing/tips

aanstaande weekend ga ik uit mijn Giulia 1600 Super Biscione het motorblok ''verwijderen''.
Dit motorblok staat vast en is echt op geen manier los te krijgen :evil: . Het blok moet er btw. toch uit ivm restauratie van de Giulia. Hij gaat eind volgende week naar de plaatwerker en dan neem ik uiteraard direct de motorruimte mee! :wink:

Nu de concrete vraag:
Ik heb een motorblok uit een Giulietta (1800) staan, een heerlijk en goed lopend blok met slechts 35.000 kilometers. :D Absoluut geen olieverbruik, lekkages ed. Het blok is geheel compleet incl. de carbs ed.
Zichtbaar verschil is natuurlijk het carter. Is dit gewoon een kwestie van overzetten en klaar? :?
Waar dien ik verder nog rekening mee te houden? Versnellingsbak van de 1600 moet mijns insziens gewoon passend zijn.

Al jullie tips zijn welkom!
Afbeelding

RE: Ombouw van blok 1600 (Giulia) - 1800 (Giulietta)

Geplaatst: wo nov 14, 2007 15:41
door bralfa
UTFSF :wink:

RE: Ombouw van blok 1600 (Giulia) - 1800 (Giulietta)

Geplaatst: wo nov 14, 2007 16:18
door thomfr
Er komt nog een klein beetje meer bij kijken zover mijn kennis rijkt..

Je moet een passend vliegwiel hebben en aan de achterzijde van de krukas een modificatie maken (uitdraaien) zodat het toplager van de prise as erin past.

Thom

RE: Ombouw van blok 1600 (Giulia) - 1800 (Giulietta)

Geplaatst: wo nov 14, 2007 17:26
door berlinista
en de oliepomp vd 1600. En indien je een 8 gats kruk in de 1800 hebt, een vroege dus, dan heb je geluk en kun je het 1600 vliegwiel gebruiken.
Anders moet je een 2000 vliegwiel zoeken en die zijn weer duur. En zo nog wat spul, idd use the search function.....

RE: Ombouw van blok 1600 (Giulia) - 1800 (Giulietta)

Geplaatst: wo nov 14, 2007 18:49
door siegerdehaan89
of kijk op alfaspeed naar de beschrijving van Peter :wink: