Pagina 1 van 1
Type remvloeistof & afstellen motor
Geplaatst: di apr 12, 2005 13:16
door Waardeloos
Ik heb een gt1300Junior uit 1968 (staande pedalen) en heb het hele remsysteem gereviseerd. In het boek staat dat ik SAE 70 R3 moet gebruiken... Kan ik er daan ook gewoon dot4 ingooien?
Ook moet ik mijn motor nog afstellen maar er staan geen merktekens op de krukas pully. Het statische afstelpunt heb ik bepaald (F) maar er moeten ook nog 2 andere punten te zien zijn (M en P). Weet iemand hoe deze punten t.o.v. het statische punt liggen?
alvast bedankt,
Peter
RE: Type remvloeistof & afstellen motor
Geplaatst: di apr 12, 2005 18:54
door ravado
DOT4 is goed.
je statische punt is berekend dus als je een stroboscoop pakt met een vervroegingsmogelijkheid dan hoef je geen andere punten te bepalen.
Als je een vacuumvervroeger op je verdeler hebt zitten zou ik die even los halen om je max. voorontsteking af te stellen. max. voorontsteking kan op 12 graden uit mijn hoofd..
RE: Type remvloeistof & afstellen motor
Geplaatst: di apr 12, 2005 21:10
door @lfa@lgra
EHHHH:
Max vervroeging is max 40 graden bij min 4600 toeren,. Stationair .(zonder vacuum zit of op 7 graden: bij ca 800 toeren en
statisch ( F) op 3 graden.
(Niet uit het hoofd..

)
RE: Type remvloeistof & afstellen motor
Geplaatst: di apr 12, 2005 21:21
door Waardeloos
Ok bedankt... Kan ik van het weekend na 3 maanden knutselen eindelijk een rondje rijden

Re: RE: Type remvloeistof & afstellen motor
Geplaatst: di apr 12, 2005 22:02
door ravado
EHHHH:
Max vervroeging is max 40 graden bij min 4600 toeren,. Stationair .(zonder vacuum zit of op 7 graden: bij ca 800 toeren en
statisch ( F) op 3 graden.
(Niet uit het hoofd..

)
is dat voor een 1300 anders dan van een 2 liter??
Ik heb namelijk van een meester tuner vernomen dat een 2 liter stat. +/- 900 toeren een max. voorontsteking van 12 graden moet hebben en dat werkte op mijn 2 liter en nog 2 andere 2 liters bijzonder goed! maar ja dat is ook niet zomaar een Alfa tuner

Re: RE: Type remvloeistof & afstellen motor
Geplaatst: di apr 12, 2005 22:08
door @lfa@lgra
EHHHH:
Max vervroeging is max 40 graden bij min 4600 toeren,. Stationair .(zonder vacuum zit of op 7 graden: bij ca 800 toeren en
statisch ( F) op 3 graden.
(Niet uit het hoofd..

)
is dat voor een 1300 anders dan van een 2 liter??
Ik heb namelijk van een meester tuner vernomen dat een 2 liter stat. +/- 900 toeren een max. voorontsteking van 12 graden moet hebben en dat werkte op mijn 2 liter en nog 2 andere 2 liters bijzonder goed! maar ja dat is ook niet zomaar een Alfa tuner

Het scheelt ook niet veel, maar jij schrijft:
MAX- vooronsteking op 12 graden....
Ik wist dat dat niet klopte en vandaar maar ff opgezocht voor een 1300 en dus idd iets anders dan een 2.0.
Maar @Waardeloos gewoon bij max toerental afstellen en daarna stationair controleren. Bij hogere toerentallen is het tijdstip belangrijker dan stationair.

RE: Type remvloeistof & afstellen motor
Geplaatst: di apr 12, 2005 22:10
door ravado
ow oke!
een 1300 is dus minder voorontsteking, excuse.....
RE: Type remvloeistof & afstellen motor
Geplaatst: di apr 12, 2005 22:11
door @lfa@lgra
Excuseren doen we hier niet Ralf, we helpen elkaar hier gewoon.....

RE: Type remvloeistof & afstellen motor
Geplaatst: di apr 12, 2005 23:10
door ravado