Motorsteunen zijn anders.
En, als je de America-bumpers wilt behouden wordt het ernstig hobbyen, want die hangen aan gasdempers. Deze zitten weer in een soort kokers voor en achter de auto die uniek zijn voor de America-koets.
ECU moet geen probleem zijn, zit aan de bijrijderskant in de voetenruimte, en dat is bij een 4-cilinder met injectie niet anders. Je moet wél de ontstekings-ECU overzetten en het bijpassende afdekpaneel voor de voetenruimte hebben.
Verder moet je de 'spacers' van tussen de dwarstraverse voor de achteras bewaren, die heb je weer nodig om te voorkomen dat de achterste donut niet in de tunnel past.
De rembekrachtiger van een 4-cilinder is geloof ik anders.
Je zult de rubber steuntjes voor het luchtfilterhuis in de nieuwe koets moeten fabrieken.
Afhankelijk van welk type 4-cylinder je hebt, moet je de accubak naar de andere kant verplaatsen.
Radiateur zie ik zo uit mijn hoofd geen problemen mee. De torsies van de V6 moet je overzetten, de voorstabi ook (en de naven natuurlijk, maar dat lijkt me logisch).
Benzinetank zou zo moeten passen (ik heb altijd gedacht dat de kofferbakvloer van een America anders was, maar schijnbaar is dat niet zo). Wel zul je doorvoergaten moeten maken. Verder is de vulhals ook anders, en die moet je dan compleet overzetten, inclusief de grotere tankdop.
Op de plek waar normaalgesproken de 4-cilinder tank hangt komt nu je einddemper. Daar zul je ophangpunten voor moeten fabrieken.
Wat ben ik nog vergeten
