Pagina 1 van 1

24V in GTV6

Geplaatst: ma okt 29, 2007 21:14
door gtv 105.21
hallo allemaal

Wat heb ik nodig om in een GTV6 een 3.0 24V motor te hangen uit een 164.

zijn de uitlaad spruitstukken van de 164 te gebruiken?
inlaad moet verandert worden.

wat moet gebruikt worden van een 12V motor.

alvast bedankt voor de info.

en ja Ik heb gezocht maar kon niet veel vinden.



:twisted:

RE: 24V in GTV6

Geplaatst: ma okt 29, 2007 21:20
door Bartman
Stuur een PB naar Lenz. Die kent de klappen van de zweep.

RE: 24V in GTV6

Geplaatst: ma okt 29, 2007 22:48
door giuliettaevo
-uitlaatspruitstukken zijn aan te passen maar passen niet zomaar.
-carterpan en oliepompaanzuigbuis van 75 v6 omzetten.
-dynamo van 164 gebruiken(multiriem ipv v-riem), steun aanpassen.
-evt stuurbekrachtigingspomp van 164 gebruiken, slangen aanpassen.
-gehele uitlaat nieuw maken, grotere diameter, om het echt god te doen.
-gehele kabelboom uitrafelen en inkorten/verlengen waar nodig.
-inlaatspruitstuk aanpassen.
-olievuldop verplaatsen ivm ruimte voor de hoofdremcilinder/ rembekrachtiger.
-vliegwiel en staartstuk 75 3. plaatsen, evt 4mm opvulring tussen krukas en vliegwiel.
-thermostaatdeksel 75 v6 gebruiken om uitgang aan de goede kant te hebben.
-motorsteunen 75 v6/ gtv6 erop schroeven.

Geloof dat ik het meeste wel genoemd heb zo.. :wink:

Kijk ook eens op www.alfagtv6.com/bb is ook veel te vinden. 8)

RE: 24V in GTV6

Geplaatst: di okt 30, 2007 12:54
door frankalfa
En, wat iig bij een zelfde conversie in een 75 moet, is het verplaatsen van de complete pedalenbak in je schutbord...24v koppen zijn hoger en daar is thv de rembekrachtiger geen plek voor....Denk bij de gtv6 net zo min als bij een 75.
Grtz,fRank

RE: 24V in GTV6

Geplaatst: di okt 30, 2007 18:25
door giuliettaevo
volgens mij hoeft dat niet als je de olievulopening verplaatst...

RE: 24V in GTV6

Geplaatst: di okt 30, 2007 19:27
door LENZ
Ik had geen moeite met de plaats van de olievuldop en heb die dus ook lekker laten zitten.
Bekrachtiger van een V6 is veel te dik en komt tegen de 24V koppen aan , daarom een platte van bv een 4 cilinder 75 oid.
En een geschikte versnellingsbak, alhoewel die op een gtv meestal wel vrij kort is geloof ik anders een TS bak en beter nog een 1.6 bak (met sper!!!)
Diverse tapeinden overzetten, gaten carter boren, oliepomp transaxle en fwd mixen, koelaansluiting afstoppen en extra aansluiting maken voor kachel, juiste voordeksel met sensor (let op stand sensor tov 60-2 uitsparing) gebruiken en evt gewoon v riem blijven gebruiken.
Steun voor 75 stb pomp fabriceren, eigen dynamo gebruiken, olie koeler of warmtewisselaar monteren.
Luchtfiltersysteem aanpassen aan grotere luchtmeter, steun voor onstekingsmodules maken.
Stationair regelingaansluiten op 75 inlaat, of bij voorkeur 164 24V inlaatset up met dikke pijpen gebruiken.
En zo zal ik nog wel meer dingen zijn vergeten, zorg ten eerste dat je motor fris is en de distributie nieuw