Pagina 1 van 2
Cardantrilling 75 turbo
Geplaatst: zo okt 28, 2007 15:57
door Kosta
75 turbo uit 1992, trilling is al voelbaar bij stationair en word lichtelijk erger bij meer toeren om bij 3500 en hoger zo goed als op te houden. Vervangen zijn de motorsteunen , baksteun ,alle hardyschijven. Rest volgens garage in goede staat. Savali balanceert de as niet omdat de trilling er niet is bij een bepaald toerental maar eigenlijk constant aanwezig is. Iemand enig idee wat er nu nog valt te proberen ?
RE: Cardantrilling 75 turbo
Geplaatst: zo okt 28, 2007 16:38
door 75junior
Bij mij hetzelfde (V6)! Wilde ook hierover vraag op forum zetten. Mijn 'garageman' zei dat het misschien kon zijn dat het blok niet PRECIES op dezelfde plek is terug gezet (mijne is er ook uit geweest) en dat de cardanas er dus iets anders (minder recht?) op zit. Van mijn cardanas zijn alle rubbers nieuw, dus daar kan het niet aan liggen. Ik hoorde ook dat het misschien aan het vliegwiel kon liggen, maar daar weet ik zelf amper iets van.
Iemand anders een idee?
RE: Cardantrilling 75 turbo
Geplaatst: zo okt 28, 2007 17:01
door Dr.Agan
Zet de auto op de brug en laat de motor lopen. Je zit al gouw of de cardanas slingert.
Dat alle rubbers vervangen zijn betekent niet dat ze ook goed gemonteerd zijn.Ik spreek uit ervaring hier.
Dus kijk of alle bouten, ringen en moeren op de juiste plek zijn gebruikt.
Maar als de cardanas niet slingert dan dan zal het ws ergens elders vandaan komen.
RE: Cardantrilling 75 turbo
Geplaatst: zo okt 28, 2007 17:08
door A-Repair
Constantijn, je hebt PB.
RE: Cardantrilling 75 turbo
Geplaatst: zo okt 28, 2007 18:26
door ravado
bouten en moeren van de achterste hardyschijf op de juiste wijze terug geplaatst??
RE: Cardantrilling 75 turbo
Geplaatst: zo okt 28, 2007 20:24
door 75junior
Alles is (bij mij althans) op de juiste wijze teruggezet. Van tevoren alles gemarkeerd. Cardan trilt ook niet als ie op brug staat (verder ook geen kromme wielen, banden met bobbels enz.). Kan 't het vliegwiel zijn? Het voelt wel of het van achteren komt.
p.s. is het de bedoeling dat ik mijn vraag als apart onderwerp op 't forum zet?
RE: Cardantrilling 75 turbo
Geplaatst: zo okt 28, 2007 22:05
door Alessandro
Ik durf geen antwoord te geven, maar wel wat te vragen: is het vliegwiel verdraaid t.o.v.de krukas? Ik weet het niet zeker, of dit wat uitmaakt, maar vermoed van wel.

Zelf markeer ik zoiest altijd.
RE: Cardantrilling 75 turbo
Geplaatst: zo okt 28, 2007 23:22
door GTV
Lagers in het koppelingshuis speling
ff aan de as op en neer bewegen waar hij de koppeling in gaat.
RE: Cardantrilling 75 turbo
Geplaatst: zo okt 28, 2007 23:24
door Andretti Molletti
Heeft i dat vanaf mij? Of is het later gekomen??
En de uitlaat mogen we uitsluiten?
RE: Cardantrilling 75 turbo
Geplaatst: ma okt 29, 2007 18:12
door patje1100
Ik weet niet of de triangel bij jullie mannen los is geweest om al dat rubber te vervangen maar bij de turbo ( zeker) en bij de V6 zitten er onder de voorste ophangings delen van die dwarsbalk onder de triangel een paar vulplaten.. Zijn die wel terug geplaatst ?
Re: RE: Cardantrilling 75 turbo
Geplaatst: ma okt 29, 2007 23:17
door Kosta
Heeft i dat vanaf mij? Of is het later gekomen??
En de uitlaat mogen we uitsluiten?
Later gekomen.
Re: RE: Cardantrilling 75 turbo
Geplaatst: ma okt 29, 2007 23:20
door yuri 75 V6
Ik weet niet of de triangel bij jullie mannen los is geweest om al dat rubber te vervangen maar bij de turbo ( zeker) en bij de V6 zitten er onder de voorste ophangings delen van die dwarsbalk onder de triangel een paar vulplaten.. Zijn die wel terug geplaatst ?
Als je die niet terugplaatst past de donut geloof ik niet in de cardantunnel. Dat is nét de reden dat ze er zitten dacht ik...
RE: Cardantrilling 75 turbo
Geplaatst: ma okt 29, 2007 23:20
door Andretti Molletti
Pfieuw

Dus geen uitlaatprobleem dan ...
RE: Cardantrilling 75 turbo
Geplaatst: di okt 30, 2007 03:55
door midi
Re: RE: Cardantrilling 75 turbo
Geplaatst: wo okt 31, 2007 22:05
door 75junior
Ik weet niet of de triangel bij jullie mannen los is geweest om al dat rubber te vervangen maar bij de turbo ( zeker) en bij de V6 zitten er onder de voorste ophangings delen van die dwarsbalk onder de triangel een paar vulplaten.. Zijn die wel terug geplaatst ?
Sorry, ben geen man, maar alles is teruggeplaatst.
Dat van het vliegwiel moet ik nog bekijken.
Bij mij zit uitlaat overigens goed vast; alle ophangrubbers zijn vervangen.