zo okt 28, 2007 19:52
Alle 105 hebben hetzelfde onderstel, echter de wielbases en de ET waardes zijn anders. Op een Spider gaat ander lichtmetaal dan op een Giulia enz.
Door de wagengewichten etc veranderen ook de settings.
Zonder manual kom je niet ver. Kan je zo niet helpen omdat mijn manuals op mijn werk liggen.
Je hoort bv ook uit te lijnen met gewichten in de auto. Dit omdat met inveren de wielstand verandert.
Zo zijn bv de beide voorste veerschotels standaard in twee verschillende dieptes. Nog gekker, alle vier de veren hebben af fabriek een ander gewicht en lengte. LV is niet gelijk aan RV etc. Er zijn per type 105 dus al twee soorten voorveren. Denk dan aan Berlina, Giulia,Bertone, spider, montreal,zagato, GTC. x2 verschillende onderdeelnummers. Dat zijn al veertien STANDAARD voorveren. Volgens het onderdeelnummerboek zijn er dan nog verschillen per land ook. Het is niet zo simpel om het echt goed te krijgen.
Als je weet hoe je met een touwtje uitlijnt, of met een lange vlakke rei op een waterpas oppervlak en je weet hoe de middelste stang moet staan, zet m dan op een max 5 mm toespoor per kant,(ik rij zelf met 2 mm maar auto wordt zenuwachtig!) caster op max. Ik ga ervanuit dat je geen verstelbare camberstangen hebt. Heb je die wel, ga voor max een graad camber voor op straat. Voor street/track (nordschleife) denk max 2 graad.
Zorg ALLEREERST dat je fusees en kogels en onderste draagarmbussen top zijn.
Rik
Political correctness is a doctrine fostered by the delusional, illogical, liberal minority, and rabidly
promoted by an unscrupulous mainstream media, wich holds forth the proposition that it is entirely
possible to pick up a turd by the clean end