johnnie b

bouten spruitstuk

ma okt 22, 2007 20:16

even een korte vraag : zijn de bouten en moeren van je spruitstuk van een apart soort of toch niet?
Ik heb het over de deling naar het eerste demper stuk.

Gebruikersavatar
berlinista
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2815
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 12:57
Locatie: Utreg city
Contacteer: Website

RE: bouten spruitstuk

ma okt 22, 2007 20:33

nee. gewoon m8.
Political correctness is a doctrine fostered by the delusional, illogical, liberal minority, and rabidly
promoted by an unscrupulous mainstream media, wich holds forth the proposition that it is entirely
possible to pick up a turd by the clean end

johnnie b

RE: bouten spruitstuk

ma okt 22, 2007 22:47

Maar de moeren lijken wel messing achtig??

Gebruikersavatar
ravado
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3900
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 07:04
Locatie: home is where you dig it

RE: bouten spruitstuk

di okt 23, 2007 08:02

klopt dat wordt origineel ook zo gemonteerd, die messing moertjes haal je bij elke autozaak...
Gtv-6 3.0V6 heel langzaam in opbouw...met de nadruk op heel langzaam

Gebruikersavatar
thomfr
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 912
Lid geworden op: zo jan 02, 2005 22:36
Locatie: Helden (L)
Contacteer: Website

RE: bouten spruitstuk

di okt 23, 2007 09:36

Hoi,

Afhankelijk van het type alfa kan het m8 normaal of met fijne draad zijn. De koperen moeren hebben het voordeel dat deze niet "vastbakken" en dus beter los te krijgen zijn.

Thom
It all started with a very popular coupé that was winning everything without having anything particularly special.
Carlo Chiti

1973 Giulia 1750 Super
1990 75 TS
1965 Volvo Duett
1967 Volvo Amazon 123GT
2015 Volvo V70

WhizzMan
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 5492
Lid geworden op: zo jun 04, 2006 21:54
Locatie: Almerika

RE: bouten spruitstuk

di okt 23, 2007 11:43

Is toch roodkoper en geen messing?

Gebruikersavatar
Brul(tm)
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3038
Lid geworden op: ma feb 06, 2006 19:46
Locatie: Bourgondistan

Re: RE: bouten spruitstuk

di okt 23, 2007 11:43

De koperen moeren hebben het voordeel dat deze niet "vastbakken" en dus beter los te krijgen zijn.
Wou dat die bij mij er ook op zatten..... tapeindjes staan nu in een potje zware cola :shock:
De ringen zijn al los, ook een hoop vuil los gekomen.... dus wie weet krijg ik ze vanavond los na een kruipoliebad.
Word nog even langs de ijzerboer voor koperen moeren ;)

Groetjes,
Marc
Alfa 155 Q4
Seat Leon fr

Gebruikersavatar
AlfettaOwner
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 8248
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 09:20
Locatie: Alfetta Transaxle Forum
Contacteer: Website

RE: bouten spruitstuk

di okt 23, 2007 16:04

Niet de moeren van spruitstuk naar blok (m8 fijn), maar van spruitstuk naar demper (eigen keus, fijn/normaal al dan niet messing)!

Gebruikersavatar
Stef33
Guru
Guru
Berichten: 1101
Lid geworden op: do jun 16, 2005 18:07
Locatie: Rotterdam

RE: bouten spruitstuk

di okt 23, 2007 17:12

RVS met kopervet deed het op mijn 75 erg goed. Paar keer los moeten halen en geen enkel probleem. ;-)
Stef
1750 GTV, 1969, AR735 Grigio Indaco
159 SW 1750 TBi, 2010, AR568 Grigio Titanio
Gehad: 33 1.3S, 33 1.7IE, 75 2.0TS, 156 SW 2.0TS

Terug naar “Algemene Technische vragen”