In de retourleiding?Benzinefiltertje?
Groetjes,
Marc
Zou kunnen maar waar is dat nodig voor? Benzine kan maar 1 kant op -> richting tank omdat die nu eenmaal lager ligt als het blok. De retourleiding loopt ongeveer horizontaal naar de andere kant van het blok en daalt dan naar onder de auto.terugslag ventiel?€?
Nouja zeg, wie stopt er nu filtertjes in de retourleiding? Pijl wees ook nog eens richting tank.Is filtertje. Pijl geeft de montagerichting/stroomrichting aan, net als bij die transparante plastic brandstoffilters.
Was mijn eerste gedachte, maar dan zou gewoon een recht stukje leiding voldoende zijn. Dat dikke gedeelte in het midden zal ergens toe dienen denk ik?Er tussen in gezet omdat er de leiding vernieuwd (ervoor of ernaar) is geworden.
Lijkt me geen filter en een terugslag ventiel in de retour......
Ik zal er dan eerst eens op blazenJe kunt er aan twee zijden doorheen blazen, dus dan is het hooguit een kapotte terugslagklep.
Oke wellicht had de "monteur" die niet voor handenWas mijn eerste gedachte, maar dan zou gewoon een recht stukje leiding voldoende zijn. Dat dikke gedeelte in het midden zal ergens toe dienen denk ik?Er tussen in gezet omdat er de leiding vernieuwd (ervoor of ernaar) is geworden.
Lijkt me geen filter en een terugslag ventiel in de retour......
Nu zit er in ieder geval een nieuwe slang voor in de plek, die canvas zooi waar deze tussen zat ging er toch uit.Oke wellicht had de "monteur" die niet voor handenWas mijn eerste gedachte, maar dan zou gewoon een recht stukje leiding voldoende zijn. Dat dikke gedeelte in het midden zal ergens toe dienen denk ik?Er tussen in gezet omdat er de leiding vernieuwd (ervoor of ernaar) is geworden.
Lijkt me geen filter en een terugslag ventiel in de retour......![]()
Dan is dit een goed werkend alternatief, ik ken iemand die een jaar met een startkabel als vervangingskabel onder de motorkap heeft rondgereden
Er zit een mechanische pomp op het blok. Van daar loopt de leiding naar de linker carb, van die carb een leiding naar de rechter en van daar uit een retourleiding terug richting tank.waarom heb je eigelijk een retourleiding nodig bij carburateurs? Of heeft een 33 met carb.s een electrische pomp? een vlotter sluit de toevoer toch als niveau in vlotterkamer hoog genoeg is? Of is het apperaatje een drukregelaartje die er voor zorgt dat beide carbs. vulling krijgt, door de leiding op druk te houden? Ik weet nl. niet hoe de leidingen op zo een boxer lopen? zit er een t-stuk die beide een toevoer geeft? of loopt hij van de 1 naar de ander? Ook benzine neemt de weg van de minste weerstand!! En ik neem aan dat de retourleiding de weg van de minste weerstand is.