Maseratilolo

Alleen in het middengebied loopt 'ie goed (Alfa 155 1.7TS)

vr okt 12, 2007 10:53

Hallo allemaal, ben nieuw hier en heb een probleempje met mijn net gekochte Alfa 155 1.7 TS uit 93 met 201.000 Km. Hij start goed, motor wil eigenlijk goed lopen, maar onderin (vooral als de motor nog koud is) wil de motor nog weleens moeilijk 'los' komen. Eenmaals in het middengebied loopt 'ie helemaal goed en als je het gaspedaal iets verder indrukt, houdt de motor in en begint dan te sputteren. Dat doet hij in alle versnellingen. Vandaar dat ik nu verplicht altijd in het middengebied moet rijden, dan is er geen probleem. Gaspedaal is echt mega-kritisch... Waar moet ik aan denken dat er kapot kan zijn?

Een ander probleempje is dat de distributie-ketting rammelt, maar dit probleem heb ik al gezien, is op te lossen door een schroef aan de zijkant van het blok. Dat had ik in de forum al gezien, bedankt alvast hiervoor. :D

WhizzMan
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

RE: Alleen in het middengebied loopt 'ie goed (Alfa 155 1.7T

vr okt 12, 2007 19:18

Ik vermoed dat je een probleem hebt met je luchtweger, de slang tussen je luchtweger en je plenum, de rubbers tussen het plenum en je inlaatspruitstuk, of met je lambdasonde. Het is samengevat kijken of je ergens een lek kan vinden in je luchtinlaatkanaal. Ik heb evt. de meeste onderdelen nog wel liggen.

Terug naar “Algemene Technische vragen”