Gezien jouw ervaring, een eitje, toch?
Het principe is ècht bij alle motoren hetzelfde. Mijn advies: zet alles gewoon precies op tijd, breng je eigen merktekens aan en de rest kun je zelf wel invullen.
(nu gaan hier dadelijk verschillende mensen zeggen, dat je wèl calibers moet hebben, wedden?)
ik las hier het volgende geschreven door martinos:
Nokkenas versteller kost ergens tussen 120 en 150 euro. Dan moet ie er nog wel even opgezet woprden
De distributie riem moet eraf om hem te kunnen vervangen dus die moet ook vernieuwd worden... wellicht een idee om gelijk de hele distri groep te doen, dus riem, spanrol en looprol. Dan heb je alles in 1 keer nieuw en kun je weer 60dkm vooruit!
Zelf doen of bij "een handig mannetje"kan...maar als je er geen verstand van hebt is er maar 1 advies: blijf eraf!
De distributie moet n.l. afgesteld worden met behulp van calibers! Dit om de juiste tioming te krijgen. Met behulp van lakstift streepjes gaat NIET goed komen... 99 van de 100 keer loopt de motor veel slechter dan of zelfs ghelemaal niet. (slecht stationair, geen vermopgen, slecht trekken, vreemde storingen aangeven, enz.)
Mijn advies, laat het door iemand doen die er verstand van heeft en het MET calibers doet!! (zelfs als je naar een dealer gaat ervoor zorgen dat ze het met calibers doen..sommige delaers verzuimen dat zelfs)
De principes van het geheel is me volledig duidelijk en begrijp ook dat alles het liefst ook op tijd moet blijven staan bij de wissel.
Gezien het feit dat een TS 16v de eerste d-riem wissel wordt voor mij, werd ik een beetje onzeker van bovenstaand verhaal.

Vroeg me af of het nou anders is als bij een boxer 16v, daar heb je per slot van rekening ook 2 nokkenas tandwielen (per kant zelfs). Heb bij de boxer 16v nooit een dergelijk tooltje gebruikt. Wel met behulp van een ratel de wielen iets moeten verdraaien om m op tijd te krijgen. Mijn ervaring is dat de krukas niet zo makkelijk verdraaid als de nokkenassen dus daar maak ik me niet zo'n zorgen over.
Dus gewoon merktekens op de wielen zetten en de boel los halen?
Oh ja dat nokkenasversteller verhaal kan ik achterwege laten want die heeft een 1.6 ts 16v toch niet? Alleen de 2.0 heeft dat voor zover ik weet.