Beste mensen,
Ik heb sinds een paar dagen een GTV (1996 GTV 2.0 turbo) . In deze GTV is vlak voor de verkoop een ruilmotor gekomen (van een 164 V6 turbo).
En het valt mij op dat elke keer als ik de auto uitzet en weer opnieuw start, dat dan de dagteller weer op nul staat, en dat de instelling van de dashboard verlichting ook weer op het zwakst staat als je de lichten aan doet. Dit lijkt me niet normaal.
Verder gaat er ook geen interieurlicht aan als ik een deur open doe. Gek genoeg doen beide interieur lichten het wel als: de deuren dichtzitten, de radio uitstaat (het rechterlampje) zet ik de radio aan dan gaat het linker lampje aan en de rechter uit . Zoiets raars heb ik nog nooit gezien.
Iemand enig idee wat hier mis gaat? Ik heb een soortgelijk topic op het forum gevonden over hetzelfde probleem, maar daar staat niet echt een oplosssing in (of dat het uberhaupt is opgelost).
Oh ja, als de auto een tijd stil staat loopt de accu leeg en kan ik niet meer starten. Een nachtje gaat goed, een hele dag niet. Maar dat zou ook aan de accu kunnen liggen, tenminste als het normaal is dat de auto veel stroom vreet als tie geparkeerd staat
Mijn vermoeden is dat iemand met het inbouwen van de radio flink heeft zitten knoeien met de bedrading. Ik heb de radio er echter nog niet uitgehaald om te kijken hoe het er daar uit zien.
alle tips zijn welkom