Vanochtend was mijn vrouw onderweg met de 155 en al een aantal keer gestart en gereden.Verder niks aan de hand.Dus later nog een klein stuk gereden om de kinderen van school te halen omdat het regende.Kinderen ingeladen en moeders start de 155,motor slaat aan zoals het hoort maar het acculampje bleef branden op het dashboard.Vreemd dacht ze en niet o.k.Dus naar huis gereden en na thuiskomst auto toch maar stil gezet,en je raadt het al 155 start niet meer.Althans hij start wel maar slaat niet aan.Startmotor draait wel rond.Ook de controlelampjes op het dashboard gaan niet branden en metertjes slaan ook niet uit.Verder wel overal stroom zoals ventilatiesysteem,(binnen)verlichting,radio enz.Op de accu met contact op staat na vele startpogingen nog 12V.Dus accu is niet het probleem m.i.Alle zekeringen zijn zo te zien ook allemaal in orde,ook die zware jongens onder de motorklep voor ontsteking enz.
Iemand enig idee of dit te wijten kan zijn aan een kapot contactslot?Probleem alla 75 zal ik maar zeggen?
En zoja als het aan het contactslot ligt,weet er dan ook iemand of het contactslot van een oude SB 1.8 past op een WB 2.0 16v.Ik bedoel dit meer i.v.m het aanwezig zijn op mijn 155 van het AR code-systeem oftewel de elektronische startblokkering.en ik weet niet of dat ook al op de eerste serie 155 aanwezig was.
Iemand andere ideeën en of suggesties,ze zijn welkom.