De distributieriem van mijn AR 75 V6 is gebroken. Kan iemand mij zeggen hoe te werk te gaan met het vervangen ervan?
Alvast bedankt
Groeten
Wilfried Brugmans
AR 75 2.0 TS
AR 75 3.0 V6
AR 2000 GTV Bertone
Halfronde (Hemisferisch, heette dat zo?) verbrandingskamer bij de v6...maw de kleppen staan nooit loodrecht boven de zuiger...Als raken heb je prijs, simpel zat helaas...T kan eventueel als je mazzel heb,dit wil zeggen als je kleppen recht op de zuiger staan dat ze terug zijn gedrukt door je zuiger zonder dat er schade is aangebracht.
Hooguit een klein afdrukje in je zuiger. Maar ik weet niet of dit t geval is bij een 3.0 v6.
Bij wat voor toestand is t gebeurt?
Stationair,rijdend en zoja rijdend dan nog hoe hard???
Dus heel misschien alleen een riem,dit kun je heel simpel uitsluiten door als eerste alleen de riem te vervangen motor handmatig ronddraaien met een ratel en voelen of je enigzins genoeg tegendruk krijgt door de compressie.
Succes.
Waar haal je zo gauw andere koppen vandaan, wat kosten ze, hoe zijn die koppen dan (geleiders enz..) hoe waren je eigen koppen, waarom brak de oude riem, welke spanner gaan we monteren, enzovoorts...Als de kleppen krom zijn andere cilinderkoppen monteren, staat van de zuigers bekijken en nieuwe riem en spanners erop en klaar.
waarom brak de oude riem, welke spanner gaan we monteren, enzovoorts...![]()