Pagina 1 van 3
75 motor vervangen door 155 motor
Geplaatst: vr sep 28, 2007 21:02
door hondaman
Hallo alfalui,mijn giulia met twinsparkmotor begint het een beetje moeilijk te krijgen.Ze begint namelijk nogal wat olie te gebruiken.Dikke blauwe walm bij gas loslaten,(de achterkant is helemaal vettig)en er komt olie uit het luchtfilter.Nu kan ik het blok reviseren,of een ander blok erin lepelen.75'sworden schaarser,maar 155's zijn er nog zat(voor weinig!!)Weet iemand of zo'n blok makkelijk uit is te wisselen met een 75 blok?Het in- en uitlaatgedeelte +ontsteking heb ik aangepast voor de giulia.Dit wil ik behouden.
RE: 75 motor vervangen door 155 motor
Geplaatst: vr sep 28, 2007 21:25
door Gordon
Volgens mij is het dan het makkelijkst om van je Giulia een voorwielaandrijver te maken

RE: 75 motor vervangen door 155 motor
Geplaatst: vr sep 28, 2007 21:32
door hondaman
Lijkt me nogal lastig...
Re: 75 motor vervangen door 155 motor
Geplaatst: vr sep 28, 2007 22:25
door Andretti Molletti
Hallo alfalui,mijn giulia met twinsparkmotor begint het een beetje moeilijk te krijgen.Ze begint namelijk nogal wat olie te gebruiken.Dikke blauwe walm bij gas loslaten,(de achterkant is helemaal vettig)en er komt olie uit het luchtfilter.Nu kan ik het blok reviseren,of een ander blok erin lepelen.75'sworden schaarser,maar 155's zijn er nog zat(voor weinig!!)Weet iemand of zo'n blok makkelijk uit is te wisselen met een 75 blok?Het in- en uitlaatgedeelte +ontsteking heb ik aangepast voor de giulia.Dit wil ik behouden.
Zou je eerst niet eens kijken of er niks mis is met je carterontluchting... voordat je stelt dat je blok versleten is?
Kan net zo goed veels te veel olio zijn!!!!
RE: 75 motor vervangen door 155 motor
Geplaatst: vr sep 28, 2007 22:39
door hondaman
Ik heb er nog niet echt serieus naar gekeken,maar er zit een open filter op.Sinds kort ligt er elke keer een klein plasje onder het filter.Feit is wel dat de auto olie verbruikt,en walmt uit de uitlaat.Weet overigens niet goed wat over het algemeen de reden is dat TS blokken olie verbruiken,(zuigerveren,cil.kop,of allebei?? ,kleprubbers?).Zal binnenkort eens kijken of ik de compressie kan meten.Het gaat er mij om dat wanneer een 155 blok makkelijk aan te passen is,ik beter naar een ander blok kan kijken,dan reviseren.
RE: 75 motor vervangen door 155 motor
Geplaatst: vr sep 28, 2007 22:49
door Andretti Molletti
Als het je carterontluchting is dan hoef je misschien niet te reviseren?
RE: 75 motor vervangen door 155 motor
Geplaatst: vr sep 28, 2007 23:27
door potenziata
zit de carterontluchting dan op een open luchtfilter aangesloten???
K gooi t er zo snel mogelijk af..
RE: 75 motor vervangen door 155 motor
Geplaatst: vr sep 28, 2007 23:38
door hondaman
De carterontluchting is zo gebleven als ie was. waarom zou ik die er af halen?
RE: 75 motor vervangen door 155 motor
Geplaatst: vr sep 28, 2007 23:52
door potenziata
Bij een verbranding heb je toch geen half dooie materie nodig???
Open cv systeem lekker ouderwets geen aanslag in inlaattraject en dus ook geen vermogensverlies.
T is puur voor t milieu en nergens anders voor.
RE: 75 motor vervangen door 155 motor
Geplaatst: vr sep 28, 2007 23:54
door yuri 75 V6
Vermogensverlies door carterontluchting meet je eerder in promilles dan procenten, dus daar haal je geen paarden hoor

RE: 75 motor vervangen door 155 motor
Geplaatst: vr sep 28, 2007 23:56
door potenziata
Als je t mij vraag t heb je olie in je luchtfilter omdat de carterdruk te hoog is.
En daardoor verbruikt ze olie. Verhoogde carterdruk is mede oorzaak van versleten zuigerveren.
RE: 75 motor vervangen door 155 motor
Geplaatst: za sep 29, 2007 00:02
door potenziata
@Yuri ander voorbeeld,UGR.
Ook geen vermogensverlies?
Je stopt een dooie materie terug om t opnieuw te verbranden.
Waarvoor?
Verbrandingstemp naar beneden halen voor minder uitstoot van Nox
Maar je vulling is toch pas optimaal wanneer er alleen lucht en brandstof wordt toegevoegt.
Eindconclussie: T is weinig,maar vermogenswinst

RE: 75 motor vervangen door 155 motor
Geplaatst: za sep 29, 2007 00:10
door Andretti Molletti
EGR

Olie is HC en dus geen dode materie, met lucht verbrand het!
RE: 75 motor vervangen door 155 motor
Geplaatst: za sep 29, 2007 00:16
door potenziata
Ik praat in engelse termen.
En de aanslag in je inlaattraject moet je voor lief nemen?
Vermindering van de flow,etc. Of praat ik nou p**p?
RE: 75 motor vervangen door 155 motor
Geplaatst: za sep 29, 2007 00:19
door giuliettaevo
Om even de vraag te beantwoorden:
155 is helemaal anders als een 75 motor... is bijna niet te doen om dit aan te passen.kunt wel een 164 motor aanpassen van het eerste type, het latere type zonder verdelers is gelijk aan de 155 motor en dus helemaal anders.
het onderblok is anders, carterpan past dus al niet...
thermostaat zit op achterkant van de kop...
waterpomp zit anders...
oliefilter zit heel anders, komt in aanraking met motorsteun waardoor uitlaat spruitstuk ook weer niet past (bij 75)...
je hebt geen stroomverdelers meer, moet dus ook de kabelboom, computer e.d. gebruiken van de 155...
Onbegonnen werk!!!
Gewoon de bestaande motor reviseren...
Succes ermee.